Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få över appar och musik till mac?


Barrel

Rekommendera Poster

Hej! Nästa vecka kommer min härliga macbook pro och då vill jag försöka få över alla iPhone program och all musik från mitt itunes bibliotek. Frågan är måste jag leta upp alla program individuellt och ladda ner dem gratis igen, eller finns det något sätt att ladda ner alla köpta itemsfrån ett specefikt itunes account?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du mac eller PC?

 

Om du har PC, gå till din musikmapp, klicka på iTunes, och klicka på Music Library eller något sådant, sedan kopierar du bara över allt till en extern hårddisk eller ett USB-minne. Efter det går du in på iTunes på din nya dator, sedan tryck Arkiv>Lägg till fil i bibliotek. Sedan väljer du dina appar eller din musik. Sedan väntar du.

 

Endast i det här fallet är det faktiskt lite krångligare på Mac :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du mac eller PC?

 

Om du har PC, gå till din musikmapp, klicka på iTunes, och klicka på Music Library eller något sådant, sedan kopierar du bara över allt till en extern hårddisk eller ett USB-minne. Efter det går du in på iTunes på din nya dator, sedan tryck Arkiv>Lägg till fil i bibliotek. Sedan väljer du dina appar eller din musik. Sedan väntar du.

 

Endast i det här fallet är det faktiskt lite krångligare på Mac :)

 

Tycker det där var en krånglig metod.

Det är enklare att flytta hela iTunes biblioteket, alltså iTunes-mappen. Lägg på USB (om den inte är så stor) eller på en extern hårddisk.

Koppla in i Macen och flytta iTunes-mappen till användare/musik.

När du startar iTunes på Macen finns allt där.

 

Fast med Macen är enklare att föra över information från en tidigare dator till en ny, man använder Flyttassistenten och den kör över över program, inställningar, mail - förutom iTunes biblioteket.

 

I detta fall behövs det dock inte användas någon Flyttassistent eftersom det bara var innehållet i iTunes du var intresserad av. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...