Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har jag inget airport-kort i macbook pro?


MariaHg

Rekommendera Poster

Jag köpte mig en macbook pro 13 tum i fredags. Min första mac och jag gillar't!

 

Dock förstår jag inte hur man ansluter till ett trådlöst nätverk. Vi har telia här hemma och det går utmärkt för min pojkvän att ansluta som har en macbook pro 17'. När jag går in på nätverksanslutningar ser jag bara ethernet och firewire och hittar inget Airport. Har jag inget Airport kort i min dator eller är det något jag gör fel? Det funkar att ansluta ethernet via LAN-kabel.

 

Om jag inte har ett airportkort hur löser man det?

 

Tacksam för allt som kan hjälpa :)

 

//MariaH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte mig en macbook pro 13 tum i fredags. Min första mac och jag gillar't!

 

Dock förstår jag inte hur man ansluter till ett trådlöst nätverk. Vi har telia här hemma och det går utmärkt för min pojkvän att ansluta som har en macbook pro 17'. När jag går in på nätverksanslutningar ser jag bara ethernet och firewire och hittar inget Airport. Har jag inget Airport kort i min dator eller är det något jag gör fel? Det funkar att ansluta ethernet via LAN-kabel.

 

Om jag inte har ett airportkort hur löser man det?

 

Tacksam för allt som kan hjälpa :)

 

//MariaH

 

Jo det har du.

Finns det ingen ikon upp till höger i statusmenyn så finns inställningarna under Systeminställningar->nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns i alla macar. Räkat ta bort det i nätverksinställningarna? Lägg till det igen isf. Tryck på + och lägg till airport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längst ner i menyraden när ethernet och det står?

Jag trycker där, man kan välja gränsnitt är jag rätt då? Där finns det inget heller, bara firewire, ethernet och bluetooth DUN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning då. Den är kanske trasig? Ring supporten. Du har gratis support i 3 månder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...