Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor innan ominstallation


gant

Rekommendera Poster

 Jag har Snow Leopard och Win XP (Bootcamp)  på min MBP. Jag funderar på att installera om Snow Leopard. Om jag väljer att BARA formatera om partitionen med Snow Leopard (rör inte Win XP-partitionen) och sedan installera om OSX på den "rena" partitionen. Finns då mitt Win XP kvar och kan jag starta Win XP som vanligt genom att hålla in alt-tangenten vid bootningen?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Snow Leopard och Win XP (Bootcamp) på min MBP. Jag funderar på att installera om Snow Leopard. Om jag väljer att BARA formatera om partitionen med Snow Leopard (rör inte Win XP-partitionen) och sedan installera om OSX på den "rena" partitionen. Finns då mitt Win XP kvar och kan jag starta Win XP som vanligt genom att hålla in alt-tangenten vid bootningen?

 

Tack på förhand.

 

Ja, rör du inte Windows-partitionen så är det lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koplimi: tack för svaret.

 

Följdfråga, hur kan man komma åt inloggningsuppgifterna till de trådlösa näten (wifi) som jag har använt mig av i OS X. Så att jag inte behöver leta efter alla inloggningsuppgifter igen vid en ominstallation av OS X?

 

Tack på förhand

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste du nog kopiera ditt befintliga system till en extern hårddisk med tex superduper och sedan använda den för att importera dina program vid installation eller senare mha flyttassistenten. Men det kanske finns andra sätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...