Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatering av jailbreakad 3GS 3.1.3 till ios 4.2?


msonne

Rekommendera Poster

Hej jag har precis köpt en begagnad 3GS som tydligen var jailbreakad! Den är bara 3.1.3 och därför vill jag uppdatera den till IOS 4.2. Jag vet väldigt lite om iphones och jailbreaking men tillräckligt för att veta att man inte kan uppdatera den via itunes. Så om det finns någon snäll själ som kan hjälpa mig skulle jag blir mycket tacksam!

 

P.sDessutom så har ljudfunktionerna slutat fungera (efter knappt ett dygn efter köpet), den "låter" inte när jag får sms, låser den eller när det ringer. Dock fungerar ljudet då ifall jag lyssnar på någon fil så kommer det ljud! D.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ha den jb då den är från USA (visste inte detta när jag köpte den). Så skulle vara ytterst tacksam om jag kunde få hjälp!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du vänta helt enkelt. Finns ingen upplåsning för 4.2.1 än. Släpps kanske på söndag. Mest troligt i början på nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha okej, men hur gör jag då (när upplåsningen för 4.2.1 kommit)? Uppdaterar jag från itunes och sen jailbreakar igen eller uppdaterar jag från via något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns lite olika sätt. Antar att det enda sättet för 4.2.1 blir att återställa i itunes sen jailbreaka och sen ladda ner och köra ultrasnow från cydia.

Information kommer när det är dags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera till iOS 4.1, kör sedan GreenPois0n och lägg in Ultrasn0w. Du hittar 4.1 på iClarified, där finns alla firmwares som Apple har.

 

Jag har jailbreak på min gamla 3g (4.2.1) med Redsn0w, det funkade efter några försök, har några bekanta som inte fick till sin 3gs därför tycker jag du bör uppdatera till 4.1 då Greenpois0n funkar perfekt för den versionen av iOS.

 

Vänta sedan på att Dev-Team släpper sitt jailbreak till iOS 4.2.1, det borde inte vara långt kvar tills det är klart för release.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera till iOS 4.1, kör sedan GreenPois0n och lägg in Ultrasn0w. Du hittar 4.1 på iClarified, där finns alla firmwares som Apple har.

 

Jag har jailbreak på min gamla 3g (4.2.1) med Redsn0w, det funkade efter några försök, har några bekanta som inte fick till sin 3gs därför tycker jag du bör uppdatera till 4.1 då Greenpois0n funkar perfekt för den versionen av iOS.

 

Vänta sedan på att Dev-Team släpper sitt jailbreak till iOS 4.2.1, det borde inte vara långt kvar tills det är klart för release.

 

 

Hmm... jag känner mig lite reetarded då "GreenPois0n" och "Ultran0w" inte är särskillt bekant för mig. Men ultrasn0w är jailbreak programmet va? :P jag skulle gärna behöva steg för steg guide om du har orken att hjälpa mig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera till iOS 4.1, kör sedan GreenPois0n och lägg in Ultrasn0w. Du hittar 4.1 på iClarified, där finns alla firmwares som Apple har.

 

Jag har jailbreak på min gamla 3g (4.2.1) med Redsn0w, det funkade efter några försök, har några bekanta som inte fick till sin 3gs därför tycker jag du bör uppdatera till 4.1 då Greenpois0n funkar perfekt för den versionen av iOS.

 

Vänta sedan på att Dev-Team släpper sitt jailbreak till iOS 4.2.1, det borde inte vara långt kvar tills det är klart för release.

 

4.1 signeras inte längre så det kan man bara installera om man har sina SHSH sparade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...