Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad köpintresse?


johhol

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Skall kanske till Tyskland om ett tag och tänkte då köpa en ipad till mig själv.

 

Tänkte då att man kanske kunde tjäna en hacka och undrar därför hur ni tror intresset är för att köpa en ipad på tex blocket, tradera eller här på macworld. Och vilken variant är det är störst åtgång på.

 

En sista fråga är även var tycker ni man kan lägga priset på respektive variant så här innan de finns i Sverige.

 

Är ni sugna själva så hör av er så kanske det blir att man åker ner :)

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle nig varit ute i lite mer god tid. Eftersom att priserna i tyskland är de priserna som paddorna kommer att kosta i sverige så finns det inte mycket marginal att "tjäna en hacka" eftersom att den är dyr nog ändå. Sen KANSKE du skulle till tyskland "om ett tag" vilket antagligen innebär att den redan lanserats i sverige. Enligt rykten kommer den till sverige nästa vecka. Du får nog sikta in dig på iPad2 och vara ett halvår tidigare än sverigesläpp nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av garanti har du på de iPad du säljer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av garanti har du på de iPad du säljer?

 

Samma som alla andra då det räcker att du har kvitto så har du garanti var du än köpt den från.

 

 

/Homie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma som alla andra då det räcker att du har kvitto så har du garanti var du än köpt den från.

 

 

/Homie

 

Går verkligen garantin att flytta till "andra ägaren"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går verkligen garantin att flytta till "andra ägaren"?

Formellt sett inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formellt sett inte.

 

För att formellt sett ändras serienumret när produkten byter ägare?

 

Serienumret borgar för garantin därför spelar det ingen roll om du säljer den eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går verkligen garantin att flytta till "andra ägaren"?

Formellt sett inte.

För att formellt sett ändras serienumret när produkten byter ägare?

 

Serienumret borgar för garantin därför spelar det ingen roll om du säljer den eller ej.

Garanti vid andrahandsköp

"En garanti gäller formellt sett mellan säljföretaget och den ursprungliga ägaren av varan om det inte framgår annat av garantivillkoren. Det är bara den personen som är avtalspart gentemot säljaren."

 

http://www.fragorsvar.konsumentverket.se/publik/showQ.asp?id=153

 

Att sedan Apple (med flera) hittills gått längre än vad lagen föreskriver är en annan sak.

 

EDIT: Det verkar som om konsumentverket stuvat om på sin sajt. Här är i alla fall en annan länk:

http://www.konsumentverket.se/Svar-fran-radgivarna/Sok-bland-fragor-och-svar/Sok-bland-fragor-och-svar/Garanti-vid-kop-i-andra-hand/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garanti vid andrahandsköp

"En garanti gäller formellt sett mellan säljföretaget och den ursprungliga ägaren av varan om det inte framgår annat av garantivillkoren. Det är bara den personen som är avtalspart gentemot säljaren."

 

http://www.fragorsva...howQ.asp?id=153

 

Att sedan Apple (med flera) hittills gått längre än vad lagen föreskriver är en annan sak.

 

Nej det har du rätt i. Men nu diskuterades väl Apples produkter och inte garanti generellt? Eller är jag inne på fel forum...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har du rätt i. Men nu diskuterades väl Apples produkter och inte garanti generellt? Eller är jag inne på fel forum...?

OK, då tar vi Apples garanti då.

Om du klickar på den andra länken jag postade står det "En garanti gäller mellan säljaren och den ursprungliga ägaren av varan, om det inte framgår något annat av villkoren för garantin.". (Min fetstil).

 

Vad står det i Apples garantivillkor angående vidareförsäljning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, då tar vi Apples garanti då.

Om du klickar på den andra länken jag postade står det "En garanti gäller mellan säljaren och den ursprungliga ägaren av varan, om det inte framgår något annat av villkoren för garantin.". (Min fetstil).

 

Vad står det i Apples garantivillkor angående vidareförsäljning?

 

Jag kan villigt erkänna att jag inte läst det. Däremot har jag gjort något otroligt skrämmande. Ringt till Apple och frågat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan villigt erkänna att jag inte läst det. Däremot har jag gjort något otroligt skrämmande. Ringt till Apple och frågat.

Jag vet att Apple hittills varit välvilliga. Men om det inte står någonstans i svart på vitt så kan det ju ändras i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att Apple hittills varit välvilliga. Men om det inte står någonstans i svart på vitt så kan det ju ändras i morgon.

 

Helt korrekt. Men då får faktiskt dom som har det problemet kolla av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då får faktiskt dom som har det problemet kolla av det.

Just det! Och det ska man göra INNAN köpet.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...