Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svenskt iTunes Music Store imorgon? JA!


Jonatan

Rekommendera Poster

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar
Simon Grabiec
Men vart fick du tag på info?  :shifty:  :)

Vi nyhetsmurvlar har våra källor... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och även konstigt att det står på svenska applestore/ipod att man kan surfa bland 100-tusentals låtar på iTunes Music Store...

Jaha, så den svenskspråkiga minoriteten i Finland ska inte kunna få informationen då, menar du?

Alla i Finland kan inte finska...

Jag känner mig lite dåligt påläst, eftersom jag inte har kollat på apple, men om det står att det går BLÄDDRA bland tusentals låtar, så stämmer väl det. Men köpa, står det inget om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och även konstigt att det står på svenska applestore/ipod att man kan surfa bland 100-tusentals låtar på iTunes Music Store...

Jaha, så den svenskspråkiga minoriteten i Finland ska inte kunna få informationen då, menar du?

Alla i Finland kan inte finska...

Jag känner mig lite dåligt påläst, eftersom jag inte har kollat på apple, men om det står att det går BLÄDDRA bland tusentals låtar, så stämmer väl det. Men köpa, står det inget om ;)

Jo som skrev det förkortat där så... -_- ...men om man läser hela så får man onekligen intrycket av att man köpa något också, för om man ska man leta tills man hittar något så innebär väl det att man ska kunna använda det också... Men det står det ju iock inget om... :P Men i en affär ska man väl kunna köpa något!?

 

"Musikaffär ingår.

I iTunes, den perfekta följeslagaren till iPod, kan du enkelt bygga upp och hantera din digitala musiksamling. Eftersom iTunes Music Store finns inbyggd i iTunes, kan du bläddra igenom hundratusentals låtar och talböcker tills du hittar det du letar efter."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Irland har euro. Jag betalade med euro där i 16 månader...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Irland har euro. Jag betalade med euro där i 16 månader...

Stämmer, jag tänkte fel. Tänkte att Irland var ett argument för att inte gå med i euron pga att det gick bra för dom utan euron, men det var ju tvärtom. De var ju ett argument pga att det gått sämre för dom med euron... :o^_^

 

EDIT: Undrar varför inte alla euroländer fick iTMS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Traditionellt åker Irland snålskjuts på det mesta som är brittiskt.

De har brittisk TV, brittiska butikskedjor, och så vidare. Därför skulle det inte förvåna mig om de också kan använda brittiska iTMS.

 

Att Irland började gå dåligt i samma veva hade knappast nåt med euron att göra. Snarare berodde det på den inhemska ekonomiska politiken, där generösa avtal med storföretag inom IT och tillverkning började gå åt skogen. Dessutom dök ekonomin totalt sett när uppsvinget skapat delvis av EU-pengar, började avstanna, flera år innan euron infördes...

 

Irland har ganska få datoranvändare fortfarande. Dessutom är internetaccess mycket dyr. När jag flyttade dit 2001 fanns bara uppringda modemabonnemang, med både telefontaxa PLUS minutavgift för uppkopplingen. Bredband gick bara att få för enorma summor, och i princip bara för företag. I Dublin fanns ISDN och enklare ADSL, men det var också dyrt.

Två år senare fanns det möjlighet till ADSL i Cork (där jag bodde), men för 800 kr/mån, och med en snål lina. 256 eller 512 Mbit/s, och en maximal datamängd per månad på (om jag minns rätt) 2 GB. Därutöver kostade det nån krona per MB.

Fortfarande är det dyrt med bredband, och jag är ganska säker på att få har det.

Lägg därtill låga löner jämfört med Sverige och att man bara har knappt 4 miljoner invånare...

Därför är nog iTMS inte lönsamt för en så liten marknad, om det krävs massa utgifter för Apple att dra igång det i ett nytt land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte att U2 iPod var urläcker! Härligt att Apple har ett alternativ för dem som föredrar mörkare färger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Irland började gå dåligt i samma veva hade knappast nåt med euron att göra. Snarare berodde det på den inhemska ekonomiska politiken, där generösa avtal med storföretag inom IT och tillverkning började gå åt skogen. Dessutom dök ekonomin totalt sett när uppsvinget skapat delvis av EU-pengar, började avstanna, flera år innan euron infördes...

Det sa jag ju inte heller... Jag sa bara att det gått sämre för dom med (sen dom skaffa) euron. Inte pga av euron. Mer än så kan jag inte kommentera då irländsk politik inte är min specialitet... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...