Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad händer med innehållet i iPhone när man raderat hårddisken?


majamajamaja

Rekommendera Poster

Hej, jag raderat och ominstallerat min hårddisk med Snow Leopard. Är det nån som vet hur man undviker att innehållet i min Iphone raderas när jag ska gå in och synkronisera med Itunes som ju är helt tomt nu?

/Maja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som försvinner är i princip allt som är upphovsrättsskyddat. Allt annat ska synkas till Itunes.

Varför raderade du ditt Itunes bibliotek? Det är inte så smart.

Om du är osäker så använd ngt av de otaliga 3:e partsprogram som finns för att plocka ut information från din telefon. Google är rätt bra ibland ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan se iPhonen/iPoden som är FÖRLÄNGNING av datorn, map upphovsskyddat mtrl.

 

Dvs tömmer du datorn, kommer det inte finnas ngt att lägga ut på din iPhone/iPod som således kommer tömmas på musik och podcasts.

 

Analogt gäller om du syncar mot fler än en dator med olika innehåll på datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner t.ex Senuti och för tillbaka allt till datorn från Iphone. Och nästa gång - gör backup på musiken först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen!!! :)Jo, jag hade gjort backup på musiken. och kopierade över den till det nya Itunes efter ominstallationen, men resten av telefoninnehållet lyckades jag inte kopiera över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

Kommer foton och anteckningar försvinna från min iPhone (2G) när jag synkroniserar den med ett annat iTunes?

Jag har inte mina foton eller anteckningar säkerhetskopierade någonstans, de är väldigt värdefulla för mig.

Jag vill gärna att ett par personer svarar. Jag vill inte behöva vara det minsta osäker.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det kommer de inte. Varför skulle de försvinna? Det är inte direkt upphovsrättsskydd på dina egna bilder och anteckningar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...