Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte ansluta till mitt nätverk


Gustaven250

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu har det två dagar i rad varit att man vaknat upp och ska ta fram datorn för att gå ut på internet. Men till sin stora besvikelse så går det inte...

Jag har en trådlös router och sedan en Airport Express som jag köpt för att kunna skriva ut och spela musik trådlöst.

Men den här routern som jag har den stänger helt plötsligt av den trådlösa funktionen så att det inte går att surfa trådlöst.

När jag gått in och satt på trådlöst igen så kan jag inte hitta mitt trådlösa nätverk för då står min Airport Express och blinkar gult.

När jag sedan försöker gå in i Airport-verktyg för att kolla så alla inställningar är riktiga så går det inte att hitta min Airport Express.

Trycker jag in restart knappen och väntar lite och sedan försöker leta på den igen så går det inte heller, jag ska ha tur om jag hittar på den.

Det är som att Airport Expressen är "i vägen" för min trådlösa router. Behöver hjälp FORT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som du har satt samma namn(SSID) på trådlösa näverket på båda enheterna. Det är endast funktionellt när de agerar tillsammans som extender eller repeater.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som du har satt samma namn(SSID) på trådlösa näverket på båda enheterna. Det är endast funktionellt när de agerar tillsammans som extender eller repeater.

 

Jag är inte riktigt med på noterna, kan du utveckla lite hur du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har två accesspunkter som kan skapa trådlöst nätverk. Om två enheter skapar nätverk med samma namn så "krockar" de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag bara den gamla expressen och den går tyvärr inte att repeata med. I den nya borde det heta utöka befintligt nätverk eller dyl. Man måste också ange i "mastern" att nätet tillåts att utökas. Detta heter olika mellan fabrikaten och går inte ens i alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade min Airport Express inställd på anslut till trådlöst nätverk. Så då fyllde jag i namnet på nätverket och lösenord. Det är så jag har kört sen jag köpte min Airport Express i somras.

Det är nu den här veckan det har börjat krångla. Men jag provade i alla fall att byta till utöka nätverket. Så gick jag in min router på något som heter Access Control. Där stod det "This page allows you to configure your wireless access point access control". Där kunde man lägga till klienter, så jag provade att skriva in min Airport Express ID och provade igen. Men jag kommer fortfarande inte ut på mitt nätverk här hemma. Den routern jag har är en Cisco EPC2434, om det kan vara till någon hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...