Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Önskar hjälp att låsa upp 3gs iPhone med 4.1


Saraduvet

Rekommendera Poster

hejhej !

Köpte en ny Iphone 3gs för några veckor sen ! och har väntat jätte länge på denna uppdatering 4.2 som gör att man kan låsa upp 4.1 och använda med valfrit sim kort ? jag kan inget om detta och har läst alla trådar men ingen har konkreta svar för en som är nybörjare/okunnig :( Så om någon vill vara JÄTTE SNÄLL och hjälpa mej med beskrivning osv.

 

Tack på förhand Sara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4.2 har inget att göra med upplåsning av 4.1... Vad jag vet går 4.1 att jailbreaka men inte låsa upp än. Du får tyvärr fortsätta vänta ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i alla ( forum) jag har läst så har alla tjatat om att de väntar på 4.2 för att låsa upp sina iphones. vad är skillnaden på jailbreak och låsa upp då ? Köpte telefonen av priivat person men i oöppnad förpackning. Han sa att det bara var att jag skulle låsa upp den , men de gick inte för när jag Jailbreaka den fick inte simkortet någon täckning osv. :( När kan jag använda den tror ni/du ?

 

 

((Nu har vi kunnat läsa en hel del om jailbreak för den nya mjukvaran men hur ser det egentligen ut med upplåsningsprogram för iOS 4.1 och iOS 4.2.1? iPhone Dev Team skriver att de i nuläget arbetar på jailbreak programmet RedSn0w och att de efter att de släppt en ny version av deras jailbreak program kommer kunna övergå till arbetet kring ett eventuellt upplåsningsprogram. Tydligen ser det ljust ut för alla de som äger en iPhone 3G eller en iPhone 3Gs och att dessa användare kan förvänta sig ett upplåsningsprogram redan i slutet av denna veckan.))) <-- det är detta jag menar .

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att låsa upp den behöver man först jailbreaka och det kan man göra på 4.1, men som sagt det innebär egentligen bara att du har möjlighet att installera appar som Apple inte godkänt genom en "annan" Appstore (Cydia). Sen för att låsa upp behöver man göra ett steg till men som sagt vad jag vet har ingen grupp som sysslar med det ännu kommit fram till en upplåsning.

 

men iom att det är en 3GS så ser det ljusare ut än för de med 4an

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej , men Affärer kan ju låsa upp den nu osv. det kunde de ju inte för någon vecka sen , men vill inte betala 300 för att det och sedan ska den bli låst igen om den råkar stänga av sig :/ Det har inget me ultrasnow att göra osv ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej , men Affärer kan ju låsa upp den nu osv. det kunde de ju inte för någon vecka sen , men vill inte betala 300 för att det och sedan ska den bli låst igen om den råkar stänga av sig :/ Det har inget me ultrasnow att göra osv ??

Att göra en inofficiell upplåsning med ultrasnow (eller liknande program) gör att du i praktiken försakar din garanti på telefonen.

 

Din operatör kan göra en så kallad officiell upplåsning som inte påverkar garantin och som håller sig kvar när det släpps nya versioner av iOS. Det kostar 300-400 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förstår inte ,. Så det går alltså inte att låsa upp min iphone ? Jag har en iphone 3gs 4.1 05.14.02 tror jag det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din operatör kan alltid låsa upp din iPhone, oavsett modell, oavsett version. Det kostar 300-400 kronor. Du behåller då garantin. Upplåsningen är då permanent.

 

Hacking-communitiet som gjort bland annat Ultrasn0w och Redsn0w försöker hitta sätt att låsa upp och jailbreaka iPhones, detta gör de gratis av ideologiska skäl. Att låsa upp sin iPhone med hjälp av deras sätt betyder att din garanti på din iPhone går förlorad. Upplåsningen är inte heller permanent eftersom den försvinner vid återställning eller uppdatering av iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag förstår inte ,. Så det går alltså inte att låsa upp min iphone ? Jag har en iphone 3gs 4.1 05.14.02 tror jag det var.

 

 

Du kan inte själv låsa upp den än nej. Det kommer när som helst en ny version av ultrasnow. Vi snackar dagar innan du kan låsa upp den själv. Uppdatera INTE till 4.2.

Du kan jailbreaka 4.1 redan nu sen behöver du bara installera ultrasnow genom cydia när den nya versionen släppts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Tack så mycket. :) När tror ni den nya ultrasnow kommer ut ? ingen av er som har lust att skriva exakt hur jag ska gå till väga då ? Annars kommer jag nog tyvärr att göra fel igen .

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...