Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken Mac Mini krävs för att kunna se 1080p?


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag har en Mac Mini från årsskiftet 06/07 med 2gb i RAM, mer info har jag inte just nu. Det är nog Dual Core, eller är det Core2Duo???

 

Ivarjefall, jag har den kopplad till min hemmabio och kan se filmer i 720p utan problem. Men nu vill jag ta steget till full-HD, 1080p och undrar om man kan köpa en begagnad mini som klarar detta och vilken hårdvara behövs som minimum?

 

Är det någon som har en lite äldre Mini där 1080p fungerar smärtfritt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på vad det är för 1080p. Är det extremt hög bitrate så finns det nog ingen mini som klarar av det fullt ut.

2.4Ghz Core2Duo med 9400M grafikprocessor med hårdvarustöd borde klara det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har en Mac Mini, 2 GHz, 1 GB RAM (3 till är på väg) med GeForce 9400. Jag har inga problem att spela upp 720p, 1080i eller 1080p (vet inte vilken bitrate dessa har varit men jag har inte stött på några problem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att skaffa en begagnad Mini men jag tror jag får lugna mig med alla teknikprylar. Köper en dyr sak (1080-projektor tex) så kråver den i sin tur fler nya och dyra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Jo jag har fått samma lyxproblem. Började med att jag köpte ny förstärkare för jag ville ha en bättre bildväxlare (HDMI). Blev då också att jag köpte en ny Xbox 360 då min gamla saknade HDMI. Då var det ju lika bra att köpa en 360 med Kinect, sen blev det en ny 60" tv av bara farten och nu behöver jag då en ny mini som klarar av 1080p också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och glöm inte de nya högtalarna (gärna 7.1) så du verkligen maxar din anläggning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och glöm inte de nya högtalarna (gärna 7.1) så du verkligen maxar din anläggning...

 

Haha jo men det där skippar jag nog. De jag har duger i min lilla lägenhet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...