Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Min MBP zoomar in och ut vid scrollning!

mac_attac

Recommended Posts

Någon som vet vad detta kan bero på.

Min MacBook Pro 13" har börjat bete sig konstigt när jag scrollar fort med touchpaden på datorn,

då zoomar den ut och in helt okontrollerat. Detta händer i safari och i mail.app vad jag har märkt men säkert fler progam ändå.

Oftast hjälper det att starta om datorn men det har uppstått 4-5 ggr på 2veckor nu, lite störande fakstiskt.

Tack på förhand

Kan det inte vara så att du har tummen på plattan så att den uppfattar det som att du pinchar, alltså zoomar in ut. Du kan inaktivera den funktionen i systeminställningar i sådana fall.

Njae beror nog tyvärr inte på det, verkar som att den hackar till lite i scrollningen sen börjar den zooma.

Har googlat på problemet men inte fått en enda träff, tyvärr.

Spillt någon vätska över datorn? Annars skulle jag gissa på nåt reklamerbart fel. Har du garanti kvar?

Nope datorn är i mint condition, ingen vätska spilld på den, konstiga är att det blir bra efter en omstart. I min värld tyder ju det på att det är ett mjukvarurelaterat fel, eller?

Om du håller nere ctrl-tangenten när du skrollar så zoomar Macen.

Om du håller nere ctrl-tangenten när du skrollar så zoomar Macen.

Jo, jag vet, men det gör jag inte.

Kom på en sak, har ju magic pref installerat, kan det bugga till det? Finns ju inställningar för både mus och pad till det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...