Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hitta min iPhone


Silverfox

Rekommendera Poster

Gör precis enligt guiden. Men när jag knappat in mitt apple ID och trycker nästa så får jag upp en ruta "Bekräftelsen misslyckades, The operation couldn´t br completed. (com.apple.appleaccount error 409.)

 

Någon som har en aning?

 

Hej

 

Har du inte fått ett mail från Apple? I mailet klickar du på "Bekräfta". Sedan ska du kunna logga in på MobileMe

och hitta din telefon.

 

SteveK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, fick mail och allt fungerar i iPhonen. Inga problem att logga in på mobile me´s hemsida för "hitta iPhone" men det är när jag söker efter telefonen som den klagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jag heller. Någon annan har säkert en bättre idé än mig, det enda jag kan tänka på nu är en ny återställning "bara för att testa". Men chansen att det lyckas vet jag inget om.

 

En återställning gjorde susen, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att den här funktionen (hitta min iPhone) ska fungera, måste man då ha appen installerad på telefonen? Eller kan man aktivera funktionen under inställningar/E-post/Mobile me/ utan att ha programet på telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har iPhone 4, version 4.2.1. Installerat app´n "Hitta iPhone" och på telefonen fungerar den utmärkt. Men vitsen om jag förstår det rätt är att kunna hitta den via nätet på en dator. Har konto på mobile me men får meddelandet att servern inte hittar telefonen. Allt är aktiverat så som push mm. Hjälp någon!

Tack på förhand.

Börjar bli lite många trådar i samma ämne. Jag slår ihop. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att den här funktionen (hitta min iPhone) ska fungera, måste man då ha appen installerad på telefonen? Eller kan man aktivera funktionen under inställningar/E-post/Mobile me/ utan att ha programet på telefonen?

Finns flera trådar i samma ämne. Jag slår ihop. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej appen behövs bara om du ska hitta dina andra i- devices med iphonen. MobileMe kontot behövs dock. Lägg in en begränsning på att inte kunna stänga av positionering samt kunna ta bort konton så en den saken löst;)

 

 

Hur och vart lägger man in dessa inställningar (begränsning etc.)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har läst att man inte behöver MobileMe för att aktivera Hitta min iPhone. Stämmer inte det? Det ni skriver är att jag ska logga in på MobileMe för att aktivera denna funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går in i inställningar/e-post & kalender/lägg till nytt konto. Därefter väler du MobileMe konto och fyller i dina Apple acc. Uppgifter. När du är klar kommer "de" att skicka ett bekräftelsemail till dig för att aktivera ditt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen. Jag vill inte ha ett MobileMe konto.

Och sedan om jag går in då Finder/Safari så finns där ingen flik som heter e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägare med en iPhone 4 - hur länge får vi ta del av denna gratistjänst MobileMe? Jag läste nåt om tre månader... Det vore tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och sedan om jag går in då Finder/Safari så finns där ingen flik som heter e-post.

 

jag tror edhunter menar i inställningar på iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med att det i iPhonen titt som tätt kommer upp en ruta med:

 

Ingen åtkomst till balooba@troll.tu

Kontrollera kontoinställningarna i inställningar

 

Klickar på inställningar och får upp ett fönster:

 

MobileMe

Konto balooba@troll.tu >

 

Klckar vidare och kan där fylla i mitt lösenord.

Därefter dyker några gröna bockar upp som bekräftar att jag är inloggad.

 

Efter någon halvtimme upprepas samma sak igen!

 

Oavsett om jag ånyo fyller i mitt lösenord igen eller inte så hittas min iPone av MobileMe från Macen, max avvikelse 10m.

 

Hur blir jag av med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

 

Jag har fått "hitta min iphone" att funka utanproblem från början.

MEN när jag testade att låsa min iphone för att testa denna funktion, funkade perfekt.

 

Den stora frågan hur gör jag nu för att slippa slå in den fyrsiffriga koden som jag valde VARJE gång

telefonens knapplås har gått i eller man har valt att slå på det?

 

Jag har en Iphone 4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
fläskfilé

Hej.

 

Jag har en Iphone 3gs. Har laddat ner hitta min iphone appen, men när jag ska registrera mobileme kommer det upp ett meddelande där det står "Enheten stöds inte, Ditt apple-ID är giltigt, men kostnadsfri mobile-me är inte tillgängligt för denna iphone"

Går det att komma runt det här på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Iphone 3gs. Har laddat ner hitta min iphone appen, men när jag ska registrera mobileme kommer det upp ett meddelande där det står "Enheten stöds inte, Ditt apple-ID är giltigt, men kostnadsfri mobile-me är inte tillgängligt för denna iphone"

 

http://www.apple.com/iphone/find-my-iphone-setup/

 

Det ska vara en iPhone4!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Går det att komma runt det här på något sätt?

Betala?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Så oavsett telefon så kan "dom" hålla koll på precis var man är hela tiden bara man har en GSM-telefon? :ermm:

 

 

Ja. Jag arbetar med samband/ledning inom Försvarsmakten, och all telefoni (radio, telefon, mail, etc.) kan spåras så länge det inte är krypterat. Och även då kan den spåras, på metern, vilken plats du befinner dig på.

 

 

 

För att svara på originalposten: www.icloud.com

 

 

Logga in med dina iStore uppgifter. Voilá.

 

 

 

Slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...