Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka jobb iPad?


CNJA

Rekommendera Poster

Hej

 

Använder en iPad i jobbet, är med i en testgrupps om ska utvärdera paddan.

 

iPaden är synkad med en annan dator (på HQ i Tyskland) och har en del jobbspecifika appar som jag inte vill förlora (pinsamt att ringa HQ om att jag raderat deras appar......)

 

Tre frågor:

1 Kan jag på något sätt synka paddan för att får in bilder, musik min mail m.m.(har kopierat en del men då får jag inte med spellistor m.m samt att bilderna läggs in utan ordning) utan att radera innehållet?

 

2 Kan jag säkerhetskopiera över programmen till min dator för att sedan få in dem igen efter att ha synkat den med min mac?

 

3 Kan jag uppdatera den till IOS 4,2 utan att allt innehåll raderas i iPaden?

 

Tacksam för svar

 

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oscarlundgren

Jag har en iPad som jag syncar med två burkar.

 

Den gnäller alltid på att man bara ska synca med ett iTunes bibliotek. Men.

 

Jag brukar när jag connectar paddan --> öppna iTunes --> högerklicka på din iPad's namn och välj överför inköp.

I iTunes menyrad finns det en flik som heter "Affär" där kan du välja att "Auktorisera dator". (om så behövs)

 

Sen kan du högerklicka på din iPad's namn och välja säkerhetskopiera, för att vara säker på att saker och ting är "backup'at".

Sedan får du navigera i flikarna för att välja vad som ska syncas(tänk på att om du inte överfört inköp så kan material på din padda raderas).

Efter att du överfört inköp kan du ju under "program"-fliken se vilka appar som finns i ditt iTunes bibliotek på datorn.

 

Med dessa åtgärder bör du (finns säkert andra sätt, men så gör jag).

- Ha auktoriserat datorn

- Överfört alla appar från ipad till dator

- Tagit säkerhetskopia på allt

 

När du har överfört inköp och säkerhetskopierat allt så kan du uppdatera till ios 4.2 (Återigen, dubbelkolla att alla dina appar och info liger under flikarna innan).

 

Lite rörigt, men mycket på jobbet, hoppas detta hjälper något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...