Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Telefonen fastnar efter att jag valt att radera allt innehåll och inst

Najk

Recommended Posts

Jag ska sälja min iPhone, och valde därför att "blåsa" ut den.

Gick in i inställningar och valde att radera allt innehåll och inställningar så att telefonen skulle vara tom.

Sedan påbörjades processen.

Nu har det gått snart ett dygn - och det är inte klart än!

Det enda som man ser är "snurrhjulet"

Har försökt att reboota genom att hålla inne Power-knappen samt Home-knappen samtidigt, utan lycka

Vad ska jag göra?

Var först rädd att jag försört telefonen men har sökt på problemet på Google och sett att många haft samma problem - nämligen att processen hänger sig.

Kan tillägga att telefonen var fylld till bredden med program och musik, men det ska ju inte ta så lång tid!

ALL hjälp i ärendet uppskattas djupt!

Text

Kan tillägga att på skärmen syns "snurrhjulet" och Äpplet. Telefonen går inte att starta om alls. Den har däremot startat om några gånger, men är "fast".

Sätt den i recoverymode och återställ den i Itunes.

Kan tillägga att på skärmen syns "snurrhjulet" och Äpplet. Telefonen går inte att starta om alls. Den har däremot startat om några gånger, men är "fast".

Gör så här, koppla din iPhone till iTunes med kabeln. Håll sedan power + homeknappen nertryckt tills iTunes känner av den. Efter det bör iTunes rekomendera en återställning.

Tack för svaren!

Har inte telefonen tillgänglig just nu så jag kan pröva, men lite snabba frågor:

1. Är Recovery-mode samma sak som DFU?

2. Har läst instruktioner för hur man sätter telefonen i DFU, men för det krävs ju att man kan starta om telefonen m.m., vilket jag inte kan i nuläget! :(

Gör så här, koppla din iPhone till iTunes med kabeln. Håll sedan power + homeknappen nertryckt tills iTunes känner av den. Efter det bör iTunes rekomendera en återställning.

Ok, men är detta någon form av Recovery/DFU?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...