Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försvinner jailbreak vid uppgradering till 4.2?


CLS

Rekommendera Poster

Har letat efter svar i detta forum men har inte hittat något svar.

 

Så till frågan, jag har en iPhone 4 med mjukvaruversion 4.1 som är jailbreakad med Limera1n, om jag uppgraderar till 4.2 i iTunes försvinner mitt jailbreak då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreak försvinner alltid vid uppdatering. Inofficiellt upplåsning försvinner nästan alltid vid uppdatering, officiell upplåsning försvinner inte vid uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner den automatiskt? Eller måste man först återställa telefonen, för att över huvud taget kunna göra uppdateringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså när du uppdaterar/återställer så formateras telefonen dvs ALLT raderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner den automatiskt? Eller måste man först återställa telefonen, för att över huvud taget kunna göra uppdateringen?

Se:

Jailbreak försvinner alltid vid uppdatering. Inofficiellt upplåsning försvinner nästan alltid vid uppdatering, officiell upplåsning försvinner inte vid uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså när du uppdaterar/återställer så formateras telefonen dvs ALLT raderas.

 

Det är väl inte hela sanningen eller? Vid uppdatering uppdateras telefonen och vid återställning formateras allt. Eller har jag missat nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte hela sanningen eller? Vid uppdatering uppdateras telefonen och vid återställning formateras allt. Eller har jag missat nått?

 

Det händer att uppdateringar formaterar telefonen och återinstallerar allt från början. Men i kontexten jailbreaking är återställning och uppdatering exakt samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...