Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

rykte om U2 på tisdag...


tjorven

Rekommendera Poster

ryktet om att U2 ska hjälpa till att presentera ny ipod på tisdag...kan det kanske även vara lanseringen av den europeiska iTunes-store som är på gång?

 

skulle inte den europeiska versionen komma under oktober?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför valde Steve Jobs U2??

Metallica hade väl passat bättre :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska bli spännande att se vad Apple har i åtanke med u2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ryktet om att U2 ska hjälpa till att presentera ny ipod på tisdag...kan det kanske även vara lanseringen av den europeiska iTunes-store som är på gång?

 

skulle inte den europeiska versionen komma under oktober?

Jo... det är något i görningarna. Jag har sett att det börjar ploppa upp en del svenska artister i iTMS på senaste tiden... Inga internationellt stora artister heller. Kommer inte på några namn just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metallica är inte helt glada för iTunes Music Store....man hittar inte deras musik där eftersom de inte anser att man ska kuna ladda ner deras låtar....så va det för något år sedan, vet inte hur det e nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker komma in på iTMS så möts jag av en ny inloggningsruta, därefter är det tvärkört att komma vidare. Det verkar arbetas på iTMS funktionen, skulle inte bli förvånad om även vi i Sverige kommer att kunna köpa låtar imorron kväll. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metallica är inte helt glada för iTunes Music Store....man hittar inte deras musik där eftersom de inte anser att man ska kuna ladda ner deras låtar....så va det för något år sedan, vet inte hur det e nu

Metallica (eller rättare sagt Lars Urich) är inte glad(a) åt något som dom inte får direkt ifickan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är väl inte Metallica särskilt europeiska? Med undantag för Ulrich, så finns ingen europeisk anknytning. U2 däremot, är i allra högsta grad europeiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker komma in på iTMS så möts jag av en ny inloggningsruta, därefter är det tvärkört att komma vidare.

 

Jäkligt snyggt stoppskylt <_<

 

 

Jag är övertygad om att Sverige kommer med imorgon...spännande att se vilken valuta man ska betala med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige kommer inte imorgon! JAg skulle bli förvånad om det gick så fort....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande finns på Macrumors :

 

[update] - Additional Countries as reported by readers

Spain

Norway

Finland

Netherlands

Sweden

Japan

Italy

Belgium

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det spelar ingen roll.

Sånt jag laddar ner kommer knappast att finnas där, och det som finns lär bli en hel del dyrare än att köpa samma musik i en normal skivbutik.

De flesta album jag köpt har kostat under hundralappen, och med 10-15 låtar per skiva, så skulle låtarna på nätet behöva kosta så lite som 5-7 kr bara för att kunna tävla rakt av i pris.

Om man sen betänker vilka begränsningar det innebär att ladda ner en låt med kvalitet motsvarande 128 kbps MP3, dessutom med kopieringslås, då får man allra minst halvera priset igen.

Så, när man kan skaffa alla låtar som finns (i princip), för 2-3 kr/st, då kommer det att bli en succé och ta bort det mesta av kopieringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...