Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svenskar med Ipad?


barret

Rekommendera Poster

Såg att de går rätt segt för Ipad avdelningen här på forumet så jag drar igång en ny tråd där vi kan dela med oss av våra gottigheter.

Vad gör just er Ipad, hur ser användingsområdena ut? vad använder ni för appar?Vilka rekomenderar ni? Då den hetaste Ipad tråden för tillfället är Dåligt om Ipad tycker jag vi vänder den trenden nu. El ni menar på att ni alla köpt grisen i säcken?

 

Är själv nybliven Ipad ägare och är jätte nöjd med den men det känns endå som man kan få ut mer av den!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns rätt många iPadtrådar, har du kollat igenom alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att majoriteten av iPadköparna är nöjda (även här på forumet). Dåligt Allt om Ipad-tråden tog ju bara upp att det var dåligt med tidningen till iPad, inte att allt var dåligt.

 

Jag använder nog min mest för att surfa på nätet vid frukostbordet eller i soffan. Sedan har jag använt den som fjärrkontroll också som den funkar väldigt bra som.

Ett annat stort användningsområde har varit att se på filmer och tv-serier från SVT play (tv4 play finns inte i iPad-version :(). Det funkar verkligen grymt! Och är väldigt smidigt, istället för att släpa på den stora tunga MacBooken :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att majoriteten av iPadköparna är nöjda (även här på forumet). Dåligt Allt om Ipad-tråden tog ju bara upp att det var dåligt med tidningen till iPad, inte att allt var dåligt.

 

Jag använder nog min mest för att surfa på nätet vid frukostbordet eller i soffan. Sedan har jag använt den som fjärrkontroll också som den funkar väldigt bra som.

Ett annat stort användningsområde har varit att se på filmer och tv-serier från SVT play (tv4 play finns inte i iPad-version :(). Det funkar verkligen grymt! Och är väldigt smidigt, istället för att släpa på den stora tunga MacBooken :P

 

Tack där sa du något! Alla Play appar! hur e d me kanal 5 då? dem har ingen ipad version va? Upptäckte också VLC appen som jag varmt kan rekommendera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svt har väl inte heller någon äkta iPad-app? Den är gjord för iPhone som alla andra "play"-appar vilket gör att man måste dubbla storleken för att den nästan ska fylla iPaden.Tycker gott att de i alla fall kunde gjort en universal-version av sina appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svtplay funkar ju att spela upp direkt från sidan utan app nuförtiden. Hoppas dom andra tar efter. Älskar html5 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svt har väl inte heller någon äkta iPad-app? Den är gjord för iPhone som alla andra "play"-appar vilket gör att man måste dubbla storleken för att den nästan ska fylla iPaden.Tycker gott att de i alla fall kunde gjort en universal-version av sina appar.

 

Precis, den funkar direkt i webbläsaren. Kan inte bli mycket smidigare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic. Finns det ingen "Visa upp din hemskärm" iPad?

 

On Topic:

 

Jag älskar min iPad. Den är min förlängda arm när iPhonen inte räcker till. Pulse News reader gillar jag som tusan. Spelen Harbor Master och NinJump HD är ett måste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic. Finns det ingen "Visa upp din hemskärm" iPad?

 

 

 

Jodå finns en sådan. Men kunde inte hitta den för tillfället :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då passar jag på att låna tråden för att bli mer klok inom ämnet iPad inför ett köp.

 

  • Då ni köper e-tidningar till er iPad, var handlar ni främst då? Prenumerationer och/eller lösnummer.
  • Går det att föra över bilder via minneskort och/eller kamera direkt till iPaden? Kan jag föra över råfiler från min systemkamera eller måste filformatet vara jpeg?
  • Fungerar de appar jag har på mitt iTuneskonto idag om de är kompatibla med iPad?
  • Fungerar det med ett svenskt iTuneskonto till en importerad iPad?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkt 1: N/A

Punkt 2: vet ej

Punkt 3: Japp

Punkt 4: Japp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ÄLSKAR att man fr.o.m. för några timmar sen kan skriva (iaf enkelt) åäö. Det går så jäkla mycket fortare att skriva och när paddan dessutom rättar på svenska så drar jag mig inte längre för att skriva längre texter. Som det här inlägget t.ex.

AirPlay är ju också guld! Stör mig dock på att även tangentbordets "klickande" försvinner när jag skickar iPodens ljud till stereon.

 

Nu känns produkten som tidigare var underbar helt oslagbar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E-tidningar finns att köpa genom programmet "Qiozk"

Det går att föra över bilder direkt från minneskort om du har ett "iPad camera connection kit"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...