Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MobileMe gratis - för vissa?


set_lo

Rekommendera Poster

Ditt inlägg kan tolkas som att MobileMe kan bli gratis för vissa användare. När jag läser informationen du länkar till, så handlar det istället om att visa delar av MobileMe kan bli gratis - istället för att hela MobileMe blir gratis för vissa användare.

 

Det tycks handla framförallt om synkmöjligheterna, för kontakter och kalender m m - förutom mail-funktionen. Mobile Me mail tycks fortfarande ej vara gratis, utan ingå i fulla MobileMe paketet som man betalar för. Fotogallerier, iDisk och tjänsten webbhotell tycks fortfarande bara vara i betal MobileMe.

 

Men vi får se hur det blir när det släpps officiellt. Än så länge handlar allt detta om rykten och gissningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratis synk vore extremt trevligt, det var det enda jag använde under min provperiod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt inlägg kan tolkas som att MobileMe kan bli gratis för vissa användare /.../.

 

Sorry. In my defence så hade jag brådskande till jobbet, och hann inte ens läsa hela notisen (och den är ju kort!). Men tyckte det var tillräckligt intressant för andra att läsa. I den "lättaste" av tolkningar skulle vanliga 60-dagars fri konto kunna expanderas något direkt till iOS, och att de som har MobileMe redan skulle kunna logga in med sitt AppleID. I sin "tyngsta" tolkning vore det gratis MobileMe für alle! Men precis som det spekuleras på annat håll, så kan det vara ett insteg till molntjänster. Apple verkar idag inte huga för att gå in på andras territorier (läs Google), så kanske kommer spekulerade "widgets" till iOS, epost, sociala medier (expansion av Ping), vad det lider ... MobileMe första insteget till Apples moln?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry. In my defence så hade jag brådskande till jobbet, och hann inte ens läsa hela notisen (och den är ju kort!). Men tyckte det var tillräckligt intressant för andra att läsa. I den "lättaste" av tolkningar skulle vanliga 60-dagars fri konto kunna expanderas något direkt till iOS, och att de som har MobileMe redan skulle kunna logga in med sitt AppleID. I sin "tyngsta" tolkning vore det gratis MobileMe für alle! Men precis som det spekuleras på annat håll, så kan det vara ett insteg till molntjänster. Apple verkar idag inte huga för att gå in på andras territorier (läs Google), så kanske kommer spekulerade "widgets" till iOS, epost, sociala medier (expansion av Ping), vad det lider ... MobileMe första insteget till Apples moln?

Delar eller allt i Apples tjänster uppe i molnet kan komma att bli gratis tror jag.

Exempelvis Google har ju gratis alternativ plus med tanke på Apples enorma datacenter som tros startas upp snart.

Apple's North Carolina data center to open "any day now"

http://www.appleinsider.com/articles/10/10/25/apples_north_carolina_data_center_to_open_any_day_now.html

A new report says local officials expect Apple's $1 billion data center in North Carolina to begin operations "any day now," while aerial footage of the site shows continued construction, supporting rumors that Apple may double the size of the server farm.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...