Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Grönspräckligt ibland på skärmen...


r4smus

Rekommendera Poster

Jag har för ett tag sedan ett Radeon 4890 installerat, fick inte till det där med flashning i första skedet. Testkörde kortet lite via Windows och det har fungerat helt OK, men det var ett tag sedan för att vara ärlig....

Nu idag efter lite efterforskningar och då jag såg att Zeus nu fanns att tillgå så har jag gett mig på detta igen och nu fungerar kortet även i OSX och det är identifierat osv, men sedan upptäckte jag att skärmen började bli lite lätt spräcklig med gröna stänk i vissa sammanhang, och jag tänkte höra mig för om forumet hade några tankar kring vad detta kunde bero på.

 

Tilläggas kan att jag monterat av fläkten och numera kör en maffig kylfläns-historia(Accelero S2) på den (för den gjorde ett fruktansvärt liv i originalutförandet...) och som sagt så har detta fungerat bra på Windows sidan även vid ordentlig belastning utan några spräckligheter...

 

Det som jag har testat är att via Fan Control öka på draget på fläktarna för att sänka tempen lite, vilket resulterar i att de gröna spräckligheterna blir mindre förekommande... Så nu funderar jag på om det kanske inte är så att man ska montera en Accelero Twin Turbo istället för att få lite fläkt direkt på kortet...?

 

Tror ni att jag har rätt i min tes att det har att göra med temperaturen på kortet eller kan det vara något annat som är "agurk"?

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...