Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över SMS från 2g till 4g


relex

Rekommendera Poster

Hej!

Skaffade mig en iPhone 4G idag, och har sedan tidigare en iPhone 2G som är uppdaterad till programvara 3.0.1.

Kopplade in min 2g till itunes (pc) och gjorde en säkerhetskopia.

Kopplade sedan in 4g'n och hoppades på att allt skulle föras över direkt men det hände ingenting alls.

 

Laddade ner bump-appen till bägge mobilerna så har fört över alla kontakter nu iallfall, och alla program, dock inte meddelanden (SMS)

 

Har även testat att återställa min 4g för att sedan försöka använda mig av senaste säkerhetskopian från 2g'n,

vilket inte fungerade då det enda alternativet att använda sig av var senaste säkerhetskopian på 4g'n när jag synkade den första gången.

Dock kan jag inte föra över alla meddelanden (SMS) från min 2g till min 4g.

 

Skulle vilja använda säkerhetskopian på min 2g, fast i min 4g telefon, men det kanske inte går att göra så eftersom det är olika mjukvara? Måste det vara samma mjukvaruuppdatering i båda telefonerna?

Tacksam för svar!

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag löste problemet, gick in i iTunes, högerklickade på "iPhone" under "enheter" och sen fanns min säkerhetskopia från min 2G där att återställa ifrån. Tycker det var konstigt att jag kunde återställa på det viset, men inte när jag gjorde en fabriksåterställning, då fanns inte den säkerhetskopian som alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...