Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iXtreamer trampar på Apple TV


sharkbait

Rekommendera Poster

Jag vet inget om iXtreamer men jag har den nya apple tv och är jättenöjd. Det bara funkar precis som med alla apples produkter ihop. Man kommer mycket billigare undan med Apple tv. Visst, det går inte spela film som inte finns på iTunes om man inte jailbreakar den, men det är också lätt löst. Köp till programmet Road movie för ca 200 kr och du konverterar enkelt till iTunesformat på mindre än 10 min för en hel film. Du kan t o m bränna in text som är i srt eller sub-format. Även med kostnaden för road movie så kommer du betydligt billigare undan. Bara ett tips. Apple Tv kommer nog komma till svenska applestore snart men den går redan nu köpa från Bazula. Det tog en dag för mig att få den per post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget om iXtreamer men jag har den nya apple tv och är jättenöjd.

 

 

Du har all info om iXtreamer i första inlägget. Så det är inte svårt för dig att jämföra Apple TV Gen 2 och iXtreamer! Men du kanske inte är intresserad utav det.

 

 

 

När Western Digital TV HD lanserades i slutet av 2008 så hade den stöd för 1080p men det hade inte Apple TV då. Nu finns iXtreamer som har stöd för 1080p & Dolby TrueHD. Apple TV Gen 2 har fortfarande inte stöd för 1080p år 2010.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara man är medveten om att Xtreamer är kända för buggiga firmware samt att de lovar saker som vid lanseringen tas bort så förvänta er inte en pryl som bara fungerar likt Apples :)

 

Däremot så är det najs med stöd för MKV och DTS HD ljud, det man också bör veta är att den inte klarar streama DTS HD MA ljud utan hack, finns flertalet mediaspelare och detta är ett bekymmer inte bara för Xtreamern, AC Ryan m.fl

Det man får göra är att köra filerna från intern Disk, annars måste jag ändå säga att det fungerar hyfsat bra!

 

Att scrappa bilder likt Plex/XBMC går hyffsat smidigt men det bör man också ha i medvetande att bläddra bland coverarts är riktigt riktigt segt.

 

HDI Dune Max är väl den enda erkända spelare idag som klarar av strömmande 1080P filer med DTS MA ljud men den går loss på ca: 5500 kr.

 

Xtreamer är för mig en produkt som lovar lite för mkt mot vad den håller, gränssnittet känns sådär men kul med intergrering av iPhone/iPad, dock har man ju detta via nya Apple TV också, trådlöst med AirPlay som är lite lite coolare :)

 

För mig blir det hålla sig kvar till Mac Mini och Plex 9, samt köra HDI Dune Max för de tunga BluRay filmer och ISO filer.

 

btw.. vill ni köpa Apple TV så finns den på Netonnet i lager, även över disk i Borås!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara man är medveten om att Xtreamer är kända för buggiga firmware samt att de lovar saker som vid lanseringen tas bort så förvänta er inte en pryl som bara fungerar likt Apples :)

 

Vad har man lovat på iXtreamer som man har tagit bort?

 

 

Däremot så är det najs med stöd för MKV och DTS HD ljud, det man också bör veta är att den inte klarar streama DTS HD MA ljud utan hack, finns flertalet mediaspelare och detta är ett bekymmer inte bara för Xtreamern, AC Ryan m.fl

 

Att scrappa bilder likt Plex/XBMC går hyffsat smidigt men det bör man också ha i medvetande att bläddra bland coverarts är riktigt riktigt segt.

 

Äger du en iXtreamer eller har du ngt test du refererar till?

 

 

Det man får göra är att köra filerna från intern Disk, annars måste jag ändå säga att det fungerar hyfsat bra!

 

iXtreamer har plats för 3,5"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har man lovat på iXtreamer som man har tagit bort?

 

Äger du en iXtreamer eller har du ngt test du refererar till?

 

iXtreamer har plats för 3,5"!

 

Jag följer lite större forum när det gäller Mediaspelare ;)

Det är erkänt att Xtreamer är ett skitföretag tyvärr, om du vill läsa mer så finns mkt info på hembioforum samt mpc forumet som testar och har utvecklare för alla dessa maskiner att tillgå direkt med expertis.

 

Jag äger ingen iXtreamer, men har haft Xtreamer Pro som är detsamma förutom iPad dockning osv.

Samma chip samma skit till Firmware!

 

Ja det finns plats för 3,5" disk gör det även i A.C Ryan, vart vill du komma ? du skall ju kunna streama ditt material och det kan man inte utan buggar.

I senaste firmware är det nu dessutom problem med att den sänder ut 60hz fast det skall vara 50 osv, 24p har varit en hel del tjabb om och Auto funktioner som bråkar, texter som strular osv.

 

Men så länge man håller sig till .Avi, DivX material så fungerar nog vilken maskin som helst, jag har lite större krav än så ;)

 

Tycker ändå den har potential, men 256 mb i minne är på tok för lite för att få en smärtfri spelare och snabbare flöde att bläddra bland arts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man, med den nya ATV, titta på Svt Play om man jailbreakar den? Kan man se på film också utanför iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...