Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den startar bara till 99%!!!


Langborg

Rekommendera Poster

Nu vägrar min Blådåre att starta.

Jag anänder regelbundet både os9 och X. Senast så använde jag 9:an , sen åkte jag iväg till Norrköping och var borta en natt.

Nu när jag kom hem igen så vill den inte starta. Laddningsrutan och allt kommer fram i 9:an men sen kommer inte skrivbordet och menyraden fram, klockan stannar och musen blir ett vänta-tecken. sen bara nada....

Jag har återställt p-ram försökt byta startskiva , starta från cd funkar inte heller(?).

den enda förändringen som skett de senaste veckorna är att jag satte i ett nytt minne, vilket jag nu tagit ut men det funkar inte iallafall.

Jag har också kollat alla sladdar osv. suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Kan vara Finder eller själva systemfilen som är kaputt. I bästa fall enbart Finders programinställningsfil. Om du kan starta med tilläggen avstängda så vet du i alla fall att det är ett tillägg som spökar.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du starta i OS X?

 

Om du har OS9 som startskiva nu, kan du hålla in alt, under uppstart, så får du välja vilket skiva du vill starta från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att du har startat utan tillägg en gång? (hålla nere shift under uppstart)

Min 7630 brukar göra så, sen startar man om utan tillägg en gång sen funkar det kalas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES! nu är problemet löst.

Ja, jag har prövat alla saker ni har tipsat om ...

Det var Macus som hade rätt, någorlunda iallafall.

 

Genom att nollställa pram glömde datorn bort vilket system den skulle starta ifrån och valde till slut osX. när X laddade kom text att den väntade på lokala enheter eller nåt, vilket jag antog betydde att den andra hårddisken utan system på krånglade.

Ut med sladdarna och in med dom igen, o så funkade det!!!!

Nej, det är inte en Maxtor, men jag vet inte riktigt om det var hårddisken eller sladdarna, för jag hade ju tryckt till dom innan..

Whatever, nu funkar det iallafall.

 

 

Tack för alla tipsen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...