Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har verkligen svårigheter med att skriva i iPhone 4


vote

Rekommendera Poster

Med gamla hederliga Sony Ericsson-telefoner har jag skrivit sms lika snabbt som blixten själv, men jag har haft iPhone i en månad och det tar en jävla tid innan jag får iväg ett sms, för jag skriver fel typ hela tiden. Har inga tjocka klumpiga fingrar, tvärtom ganska smala. Men det är knepigt helt enkelt. Brukar vända telefonen i landskapsläge så tangenterna blir lite bredare, men det hjälper föga.

 

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lita på rättstavningen. Och när den föreslår fel, tryck bort förslaget och skriv vad du vill skriva så kommer telefonen att lära sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som simulacra skriver: Slappna av och lita på att telefonen gör rätt. Försök inte sikta för mycket. Det var så jag lärde mig den. Porträttläge funkar faktiskt bättre än landskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än gör skriv inte med pekfingret som vissa gör. När jag ser det så går det ju så långsamt att jag får lust att rycka telefonen ur handen och skriva åt dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner dig osäker så låt fingret glida över skärmen till rätt bokstav. Bokstaven kommer först på plats när dy släpper fingret. Bra sätt att lära sig på :) Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än gör skriv inte med pekfingret som vissa gör. När jag ser det så går det ju så långsamt att jag får lust att rycka telefonen ur handen och skriva åt dem.

Vilka fingrar är acceptabla att skriva med då? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka fingrar är acceptabla att skriva med då? :fundersam:

 

Tummarna enbart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka fingrar är acceptabla att skriva med då? :fundersam:

 

tummarna :) men jag använder pekfingret själv till att skriva ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tummarna enbart ;)

tummarna :) men jag använder pekfingret själv till att skriva ibland :)

Nämen, tummarna går ju inte :rolleyes: Mina naglar gör att jag inte kan skriva med toppen av tummen och då blir det alldeles för stor träffyta och man vet inte vilka bokstäver som dyker upp. Tar mycket längre för mig med tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pekfingret och långfingret funkar också. Pekfingret för att skriva med och det andra för att peka åt alla som klagar :P

 

(Ja det var ett skämt ha-ha-ha. Men dom två använder jag till och skriva med om tummarna skulle vara upptagna för tillfället.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...