Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Anslutningsproblem - Windows live messenger 8 Mac


JEENYUS85

Rekommendera Poster

Sedan WLM 8 släpptes för Mac för nån vecka sen har jag kört det felfritt, men sedan igår har jag haft anslutningsproblem, det går inte att logga in, är det någon annan här som har samma problem? Jag har startat om datorn och dubbelkollat att det är rätt lösenord osv,men jag kan inte logga in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt till Adium, finns inte så mkt mer att säga.. bättre program rakt igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan WLM 8 släpptes för Mac för nån vecka sen har jag kört det felfritt, men sedan igår har jag haft anslutningsproblem, det går inte att logga in, är det någon annan här som har samma problem? Jag har startat om datorn och dubbelkollat att det är rätt lösenord osv,men jag kan inte logga in...

 

Kan du logga in på dit live-konto? Funkar det så får vi felsöka vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hobbydiktatorn

Vill bara flika in i denna tråden att

Messenger 8 for Mac inte stödjer PowerPC-arkitekturen. Blev lite förvånad men så är det. För alla er med G3, G4, G5 så är det version 7.0.2 om man tvunget ska använda Microsoft egna mjukvara.

 

Själv rekommenderar jag ju Adium såklart ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag kan logga in på t.ex. www.hotmail.com

 

men det är sjukt skumt att jag inte kan logga in på WLM...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert någon .plist som strular. Vet att samma problem fanns på tidigare WLM. Sök på forumet så finns det trådar med lösningar.

 

EDIT:

Prova detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar!

 

det fungerade efter att jag följt din länk och gjort såhär:

Try to open /user/library/preferences/microsoft/ and remove the file "Microsoft Messenger User Cache.plist"

then login into your msn account again.

tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar!

 

det fungerade efter att jag följt din länk och gjort såhär:

Try to open /user/library/preferences/microsoft/ and remove the file "Microsoft Messenger User Cache.plist"

then login into your msn account again.

 

tack igen!

 

Kul att kunna hjälpa till och tack för statusuppdatering Tummeupp.gif

 

Tydligen ett gammalt fel som hänger vid även på WLM 8....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Har samma problem som JEENYUS85 men jag hittar ingen .plist att ta bort.

 

Förstår inte riktigt heller var det är jag ska skriva in /user/library/preferences/microsoft/ för att sedan ta bort Microsoft Messenger User Cache.plis som jag ej hittar nånstans.

Däremot har hittat under Dokument nåt som heter Microsoft användardata och sedan Microsoft Messenger Data i den mappen finns det 6 st mappar varav 3 av dem har rubriker bestående av bara en massa nummer och på den 4:e står det cache dem två andra är min och min sambos mail adresser antar att det är våra konton. Men inte heller under någon av dessa mappar finns det nån .plis

Tacksam för alla svar som kan leda mig fram till en lösning så jag får igång WLM 8 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...