Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Poliser som bryter mot lagen


sharkbait

Rekommendera Poster

Jo, bland annat. Jag menar så här: flyktingar behandlas illa av polisen i sina hemländer, eller skyddas inte av dem, eller måste muta dem, som alternativ. När de kommer till Sverige har de kanske, kanske inte, andra förväntningar. Det är inte långsökt att anta att flyktingar bland annat hoppas bli bättre bemött av polisen i ett tryggare land. Men så blir det inte så. Ja, då lär flyktingarna återgå till sin skepsis/motvilja, och det är enligt mig och Leffe inte obefogat av flyktingar och invandrare att vilja ha så litet med polisen att göra som är möjligt.

 

Jag tror dock inte att alla poliser är rasister, vilket du verkar tro.

 

(Å andra sidan har du ju anklagat mig för att vara islamofob, så det är väl inte något ovanligt för vissa att komma med påhopp.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dyrt :propellerbaver:

 

Ja men tänk vilket oerhört hot han utgjorde mot samhället!

:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En halmgubbe sprungen ur bitterhet.

 

Bitterhet? Haha, du tror att jag bryr mig om dina förtal?

 

Svara på min fråga istället för att komma med ytterligare absurda inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bitterhet? Haha, du tror att jag bryr mig om dina förtal?

Det var du som tog upp det...

 

Svara på min fråga istället för att komma med ytterligare absurda inlägg.

Du har inte ställt någon...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... ytterligare absurda inlägg.

Aha, nu fattar jag, du menar ”halmgubbe”. Det som är självklart för vissa är absurt för andra. Halmgubbe är en benämning på ett argumentationsfel. Med det menas att man replikerar med slutsats/krav/ifrågasättande/vädjan med mera som saknar stöd i det man replikerar emot. Som i detta exempel:

 

– Många invandrare undviker polisen.

– Du anser alltså att alla poliser är rasister.

 

En halmgubbe kan levereras subtilt och övertygande i en avancerad retorisk dialog, men är oftast ett klumpigt tankefel som speglar påtagliga brister i replikantens associationsförmåga. När det senare inträffar kan det ofta levereras en kort replik: – Halmgubbe.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte långsökt att anta att flyktingar bland annat hoppas bli bättre bemött av polisen i ett tryggare land. Men så blir det inte så.

 

Du har inte ställt någon...

 

 

Jag ser att min fråga försvann av någon anledning. Hursomhelst, min fråga var om du tror att alla poliser är rasister.

 

Aha, nu fattar jag, du menar "halmgubbe". Det som är självklart för vissa är absurt för andra. Halmgubbe är en benämning på ett argumentationsfel. Med det menas att man replikerar med slutsats/krav/ifrågasättande/vädjan med mera som saknar stöd i det man replikerar emot. Som i detta exempel:

 

– Många invandrare undviker polisen.

– Du anser alltså att alla poliser är rasister.

 

En halmgubbe kan levereras subtilt och övertygande i en avancerad retorisk dialog, men är oftast ett klumpigt tankefel som speglar påtagliga brister i replikantens associationsförmåga. När det senare inträffar kan det ofta levereras en kort replik: – Halmgubbe.

 

Jag är fullt medveten om begreppet halmgubbe och dess innebörd, och jag anser att det inte hör hit. Jag har fetmarkerat en mening i mitt första citat, och jag uppfattade det du skrev där som att invandrarnas förväntningar om en rättvis polismakt helt havererar när de inser hur polisen ändå bemöter dem när de kommer till Sverige.

 

Återigen visar du dina åsikter om att andra människor har en lägre kognitiv förmåga än dig själv: "/.../ett klumpigt tankefel som speglar påtagliga brister i replikantens associationsförmåga". Alix, vad är det som gör att du anser dig vara bättre än andra? Ärligt talat, du verkar väl inte vara den mest framgångsrika här på forumet, men bemöter många här nervärderande trots detta. Det känns lite motsägelsefullt...

 

Jag ser för övrigt att du har fått ett plus på två av dina inlägg. Jag antar att det är Pocahontas som återigen ger dig en liten guldstjärna för en "bra" prestation. Som den duktiga eleven brukar få av sin lärare. Oerhört fint. Nästan så att man får en tår i ögat.

 

Som bekant har jag valt att ta pauser från forumet tidigare, men har ändå gett forumet en chans. Efter att ingen av moderatorerna markerade mot ett tydligt förtal i politiktråden och varnade skribenten och raderade inlägget så har jag helt tappat förtroendet för det här forumet.

 

Ni får ha det så skoj, och i bästa fall kanske ni får en liten stjärna i kanten av någon moderator när ni har skrivit ett bra inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Ni får ha det så skoj, ...

Asch, ta det inte så hårt, här i forumet gnabbas vi litet. Som du ser har jag mikaellq tillagd som vän (och vice versa), vilket kanske inte är så väntat. Stanna kvar. Om du vill kan jag lägga till dig som vän. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...