Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4 - antennproblemet


!-Andreas-!

Rekommendera Poster

Inom en månad får jag min nya iPhone 4. Men efter så många klagomål om antennen, som gör att telefonen tappar sina staplar så fort man håller handen "fel", börjar jag bli osäker på om det är värt pengarna.

 

Min fråga är: Kommer det, och kan det lösas med en mjukvaruuppdatering från Apple? Fastän problemet inte är lika stort här i Sverige känns det tråkigt att behöva köpa en bumper eller ett fodral för att behålla staplarna när man håller telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget problem i Sverige då vi har bra mycket bättre signalstyrka än i USA. Ingen jag känner har iaf haft problem med täckningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft min sen den släpptes, märker inte av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis till mig skaffade 4an. Han kör tio mil enkel resa till jobbet i djupa Småland varje dag och pratar ofta i telefon då. Det bryts rätt ofta enligt honom, något det inte gjorde med hans tidigare telefon (vad det nu var). Tilläggas skall att han ej har någon gummilist eller fodral runt luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har märkt av antennporblemet, men det är bara när mottagningen är riktigt dålig. mitt tips är att du provar o ser, känns det som att du drabbas av de ofta är de väl ide att skaffa en bumper eller invisible shield som täcker sidorna (har själv skaffat ett sånt) Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag har turen att bli en av de som inte upplever antennproblemet. Annars får jag väl skaffa en snygg bumper :) Tack för infon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget problem i Sverige då vi har bra mycket bättre signalstyrka än i USA. Ingen jag känner har iaf haft problem med täckningen.

 

De flesta jag känner har upptäckt problemet, men sedan kanske det inte direkt påverkar deras liv så mycket. Det kan vi nog tacka vår starka mottagning, men problemet verkar då existera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väll på hur mycket handsvett folk har!!

Hur jag än håller min telefon så kan de försvinna 1 stapel Max!!

Men de kan ju bero på motagningen var jag är i huset med!!

Men aldrig någonsin tappat ett samtal.... Eller jo när proximitsensorn jävlas och man kommer åt läggpå knappen eller några andra klapper med kinden/örat!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 4 där jag har kört med ett fodral som heter Incipio Feather. Nu under dagarna ville jag prova att köra utan fodralet då jag tycker telefonen blir snyggare.

 

Jag upptäckte då själv detta antennproblem alla har pratat om. Inomhus har jag omkring tre staplar i signalstyrkan och om jag håller om telefonen så att nedre vänster kant täcks av min hand så ser jag att staplarna går neråt till att sedan försvinna helt och övergår sedan till E (Edge) har telia. Släpper jag greppet och lägger den på ett bord så övergår den till 3G igen efter ett par sekunder.

 

Jag hittade en artikel som påstår att iPhone 4 som har tillverkas efter vecka 39 och senare skall antennproblemet har blivit åtgärdat. Min telefon har tillverkats i vecka 39 men har ändå kvar antenproblemet.

 

http://www.iexpo2010.com/apple-claim-unofficially-to-have-fixed-the-iphone-4-antenna-problem.html

 

Har satt på fodralet igen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte åtgärdat och kommer heller inte åtgärdas förrän tidigast i samband med lanseringen av femte generationens iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 4 där jag har kört med ett fodral som heter Incipio Feather. Nu under dagarna ville jag prova att köra utan fodralet då jag tycker telefonen blir snyggare.

 

Jag upptäckte då själv detta antennproblem alla har pratat om. Inomhus har jag omkring tre staplar i signalstyrkan och om jag håller om telefonen så att nedre vänster kant täcks av min hand så ser jag att staplarna går neråt till att sedan försvinna helt och övergår sedan till E (Edge) har telia. Släpper jag greppet och lägger den på ett bord så övergår den till 3G igen efter ett par sekunder.

 

Jag hittade en artikel som påstår att iPhone 4 som har tillverkas efter vecka 39 och senare skall antennproblemet har blivit åtgärdat. Min telefon har tillverkats i vecka 39 men har ändå kvar antenproblemet.

 

http://www.iexpo2010.com/apple-claim-unofficially-to-have-fixed-the-iphone-4-antenna-problem.html

 

Har satt på fodralet igen :(

Slår ihop med befintlig tråd i ämnet. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lur är tillverkad vecka 39 och jag har inte märkt några problem eller någon skillnad i mottagning mellan användandet av skal och inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Köpte min iphone 4 i november och upplever faktiskt antennproblemet när jag håller över antennen. Är det normalt eller ska det problemet vara fixat av Apple nu? Jag har Telia. Kan det vara att jag har dålig teckning här där jag bor? För märker det inte på samma sätt där det är bra teckning. Vad kan telia göra åt saken tro? Kan man få en ny telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min iphone 4 i november och upplever faktiskt antennproblemet när jag håller över antennen. Är det normalt eller ska det problemet vara fixat av Apple nu? Jag har Telia. Kan det vara att jag har dålig teckning här där jag bor? För märker det inte på samma sätt där det är bra teckning. Vad kan telia göra åt saken tro? Kan man få en ny telefon?

 

Det är normalt. Felet har inte åtgärdats. Det enda som hjälper är ett skydd (eller en bit eltejp) som täcker skarven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är normalt. Felet har inte åtgärdats. Det enda som hjälper är ett skydd (eller en bit eltejp) som täcker skarven.

 

Okej, får väl köra med skydd då :P fast blir mycket fulare då. Men det får man väl leva med. Har ett fint skinnfodral jag lägger den i då den inte används. Något tips på något snyggt och bra skydd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör växelvis "naket" och med Apples bumper (som ju fortfarande är gratis om man har nottagningsproblrm).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag fick min hade jag två staplar hela tiden, tappade 2 samtal .. köpte en billig bumper som jag har när jag är på resande fot ifrån min lägenhet. nästintill full styrka hela tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag kör växelvis "naket" och med Apples bumper (som ju fortfarande är gratis om man har nottagningsproblrm).

 

Vet du hur man får tag i den från Apple? Halebop som är min operatör totalvägra inse att mottagningsproblemet ens existerar och vägrar hjälpa mig. Dom säger att jag måste lämna in telefonen på serviceverkstad. Men jag ser inte poängen att lämna iväg den i flera veckor för nåt som ändå inte går att fixa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte jag har helt fel så var det under en begränsad tid som Apple skickade ut bumper till de som ville ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du hur man får tag i den från Apple? Halebop som är min operatör totalvägra inse att mottagningsproblemet ens existerar och vägrar hjälpa mig. Dom säger att jag måste lämna in telefonen på serviceverkstad. Men jag ser inte poängen att lämna iväg den i flera veckor för nåt som ändå inte går att fixa...

 

Vet inte om den fortfarande går att få gratis. Kontakta Apple och fråga. Annars kan du ju köpa den i deras onlinebutik. Eller en i stort sett likadan till 1/10 av priset från www.sw-box.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du hur man får tag i den från Apple? Halebop som är min operatör totalvägra inse att mottagningsproblemet ens existerar och vägrar hjälpa mig. Dom säger att jag måste lämna in telefonen på serviceverkstad. Men jag ser inte poängen att lämna iväg den i flera veckor för nåt som ändå inte går att fixa...

 

Eftersom inte alla, inkl mig själv, upplever några problem, så borde det gå att fixa via service?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom inte alla, inkl mig själv, upplever några problem, så borde det gå att fixa via service?

 

Nej.

 

"Problemet" är inte relaterat till enskilda exemplar utan är generellt. Att vissa personer inte upplever minskad antennprestanda när de håller ett finger på fel ställe är snarare relaterat till personen till telefonen.

 

En enkel lösning som rapporterats fungera är att sätta ett par centimeter eltejp över skarven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...