Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Anders.peson@bredband.net

När släpps iOS 4.2?

Rekommendera Poster

Hur långt är ett snöre?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt nyligen kom en GM-version. Vanligtvis betyder det att man kan räkna med en ganska snar lansering. En snar lansering är precis lika lång som ett snöre. QED.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har hört någonstans att man skulle åtgärda normaltids-buggen imorgon, och jag antar att enda sättet är att släppa iOS 4.2.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

är det någon som har bråttom med att få uppdareringen :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror knappast man släpper den i sista sekund (för att vara humoristisk). Men se t.ex. http://www.engadget.com/2010/11/06/psa-apples-iphone-may-not-wake-you-up-on-time-tomorrow-morning/ Det är viktigare att få saker rätt än snabbt i detta fall (eller helst i alla fall, men försök säga det till andra stora mjukvarutillverkare). Apple har missat lite här och där på senare tid. De blir allt mer pressade att agera snabbt, och då kan det brista i kvalitetskontroll ... Så summarum: 4.2 släpps när man anser att versionen är tillräckligt bra. Vilket vi ju hoppas blir snart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror knappast man släpper den i sista sekund (för att vara humoristisk). Men se t.ex. http://www.engadget....morrow-morning/ Det är viktigare att få saker rätt än snabbt i detta fall (eller helst i alla fall, men försök säga det till andra stora mjukvarutillverkare). Apple har missat lite här och där på senare tid. De blir allt mer pressade att agera snabbt, och då kan det brista i kvalitetskontroll ... Så summarum: 4.2 släpps när man anser att versionen är tillräckligt bra. Vilket vi ju hoppas blir snart.

De har ju redan släppt GM-versionen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja och? Skall jag citera mig själv ;) Nå, för att närma mig det triviala. Versioner släpps titt som tätt för utvecklare, det har man alltid gjort. GM är en nästan slutlig version innan skarpa versionen träder in. Olika företag brukar ha olika beteckningar för denna generalrepetition. Ibland behövs det även fler "slutversioner" om man i sista stund träffar på något problem (läs bugg). Därför kan det i princip dyka upp fler versioner GM. Generellt: Att man släpper utvecklingsversioner hänger samman med att tredjepartsutvecklare (själv ingår jag ingår där) behöver tillgång till systemets utveckling kontinuerligt. Men för konsumenten betyder sådana versioner inte så mycket. Det är de skarpa versionerna som betyder något. Hade en kort konversation med en på ett annat forum på IDG som på allvar påstod att lansering av versioner är marknadsmässiga och inte tekniska. Nej, det är fel om det är seriösa företag. Apple släpper inte iOS ny version (än så länge) grundat på marknadsöverväganden, snarare än på det som det bör grunda sig på: stabilitet, viss typ av fullständighet, buggfrihet etc. Det är fullständigt onödigt att lansera en version med medvetna hål i sig. Ok, vissa andra mjukvaruföretag kan göra så, men än så länge undviker Apple det ganska bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

4.2 gm är grym :) Nu går det att streama spotify till stereon via airplay på iPad! Kommer ju att gå via iphone med, men har inte 4.2 på den ännu så det är inte testat.

Har för övrigt inte märkt av "klockbuggen"!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

4.2 gm är grym :) Nu går det att streama spotify till stereon via airplay på iPad! Kommer ju att gå via iphone med, men har inte 4.2 på den ännu så det är inte testat.

Har för övrigt inte märkt av "klockbuggen"!?

Har du svenskt tgtbord nu alltså?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trodde 4.2 enbart va uppd. för iPad. Vilka nyheter kani vi förvänta oss i nya uppd.?:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För mig när jag går in på itunes och ska kolla om det finns någon ny uppdatering, så står det: 2010-11-10 kommer det en ny uppdatering, sen dagen efter står det: 2010-11-11.

Så dem byter dagar hela tiden!

Jag märkte detta för 2 månades sen!

Redigerad av Klas97

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För mig när jag går in på itunes och ska kolla om det finns någon ny uppdatering, så står det: 2010-11-10 kommer det en ny uppdatering, sen dagen efter står det: 2010-11-11.

Så dem byter dagar hela tiden!

Jag märkte detta för 2 månades sen!

Läs lite noggrannare. Det står att iTunes automatiskt kommer att kolla efter en uppdatering det datumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som approximerar sannhet är nog att en ny version för MacOS X, iTunes och iOS kommer sannolikt samtidigt. Det beror på att bl.a. AirPlay och AirPrint kommer i iOS 4.2. (F.ö. vad mycket luft dvs. air, Apple sätter in i sina produkter, man får ju hoppas att det inte är bara luft ;) ).Sedan om det är strax eller ej återstår att se. Det blir mer komplext nu när allt skall fungera samtidigt ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan detta stämma

http://maximac.se/2010/11/ios

det gjorde det inte nästa rykte är den 12:e

men jag tror inte på det heller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

17:e November.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...