Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Air port extreme med extern Hdd?


tornberg

Rekommendera Poster

Tjena

 

Har köpt en 500gb från seagate som får ström genom usb kabeln.

Har kopplat in den till air porten men hittar den ingenstanns.

Är lite novis med mac mini -09, så alla tips är av intresse, jag har formaterat den till exFAT då det inte verkar gå att formatera till FAT32.

För NTFS tar väl inte Mac:en?

Kör jag den direkt in i mac:en så funkar det. Nån som vet var problemet ligger? Förutom skit bakom spakarna....

Tanken är att ha den inkopplad i air port extremen så att jag kan föra över filer från PC och även läsa från mac minin.

 

Tornberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det har med formatering att göra utan snarare att Airporten inte ger tillräckligt med ström för att driva disken.

När du kopplar den direkt i datorn, kan du se den då och flytta filer till o från den? Kan du det är det tveklöst strömproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste nyss på Apples sida att Air port extremen inte stödjer ExFAT och NTFS . http://support.apple...iewlocale=sv_SE

Men när jag ska formatera till FAT32 i Windows så kan jag bara välja mellan exFAT och NTFS.

Hur skall jag kunna formatera till FAT32?

 

Skivverktyg i OS X...

 

 

Saxat från hjälp i skivverktyg, sökte på formatera

 

Formatera en skiva för Windows-datorer

Du kan använda Skivverktyg till att formatera en skiva för Windows-datorer.

 

OBS! När du formaterar en skiva raderas filerna på den. Kopiera de filer du vill spara på en annan skiva innan du formaterar.

 

Så här formaterar du en skiva för Windows-datorer:

  1. Öppna Skivverktyg och markera den skiva du vill formatera för Windows-datorer.
  2. Klicka på Radera och välj MS-DOS (FAT) i popupmenyn Format.
  3. Skriv in skivans namn.
     
    Namnet får inte vara längre än 11 tecken.
  4. Klicka på knappen Radera och klicka sedan på Radera igen.

Du kan också partitionera en skiva med partitionsschemat Huvudstartpost (MBR), som är kompatibelt med Windows.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom också fram till detta efter lite googlande :)

Tydligen väljer skivverktyg själv FAT32 om partitionen är >2Gb. Har du inte hunnit lägga nåt på disken än så testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började nyss att formatera till FAT32 i DOS, men det verkar som att det kommer att ta hela natten, 5 % klart efter 20 min......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började nyss att formatera till FAT32 i DOS, men det verkar som att det kommer att ta hela natten, 5 % klart efter 20 min......

 

Ja, tog du inte /Q som ger snabbskrvning dvs ingen koll av diskytan och disken är stor tar det väldigt lång tid oavsett format på filsystem du väljer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...