mobe Postad 5 november, 2010 Share Postad 5 november, 2010 Någon som fått detta meddelande? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rotkiv Postad 5 november, 2010 Share Postad 5 november, 2010 ja ,om du får det i samband med att du ansluter iPhonen till något tillbehör,ja då är den inte optimerad för en iPhone. Om du får det utan att du försöker ansluta något då är det antagligen damm i dockkontakten,pilla bort det med en nål eller dylikt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mobe Postad 5 november, 2010 Författare Share Postad 5 november, 2010 Fick det rätt som det var bara, har provat med allt möjligt efter läst lite men ska blåsa med tryckluft, borsta med tandborste men inget verkar hjälpa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 5 november, 2010 Share Postad 5 november, 2010 Jag får det varje gång jag ansluter min iPhone till USB-kontakten i min bil, men iPhone fungerar ändå. Vad det handlar om, det är att det saknas stöd för mikrofon och röstkontroll (och om tillbehöret inte har fullt stöd för iPhone så klagar telefonen) - min bil har inte det. Men iPod-delen i iPhone fungerar utmärkt genom bilstereon. Nu kan man iofs tycka att en bil är ett dyrt tillbehör till en iPhone haha. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iBamse Postad 5 november, 2010 Share Postad 5 november, 2010 Fick det rätt som det var bara, har provat med allt möjligt efter läst lite men ska blåsa med tryckluft, borsta med tandborste men inget verkar hjälpa. Fuktskada? Annars är det ju ett garantiärende. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mobe Postad 5 november, 2010 Författare Share Postad 5 november, 2010 Läste också att några hade skrivit det, den har dock inte kommit i kontakt med vatten mig veterligen Det skumma är att det har kommit helt olika för folk några har inte gjort något andra vatten och en del fått det direkt efter dem har uppgraderat till 4.1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
reevilo Postad 8 november, 2010 Share Postad 8 november, 2010 Hej Vad jag har hört så måste man som företag betala en viss summa till Apple för att få sitt tillbehör "Apple-certifierat". Är tillbehöret inte certifiretat så får man meddelandet. Det gör dock egentligen ingenting. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mobe Postad 8 november, 2010 Författare Share Postad 8 november, 2010 Jag får det även fast jag inte ens ansluter något. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oskarrosen Postad 8 november, 2010 Share Postad 8 november, 2010 Jag brukar få det när jag ansluter den till min bordsdocka, men det är bara att ta ur och stoppa i igen och då säger den inte emot. Det ligger nog något i att produkten inte är "Apple-certifierad" då min docka är köpt från Kina för 2$ istället för 200 svenska kronor. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thomas Ytterberg Postad 9 november, 2010 Share Postad 9 november, 2010 iPod-dockorna på gymmen jag kör spinningpass på brukar få iPhone 4 att protestera, men det går i alla fall utmärkt att spela musik. Min halvgamla iPod Classic ger inga meddelanden, så det handlar antagligen mest om finesser som exempelvis att mikrofon inte fungerar med just den anslutningen/dockan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tobbie Postad 9 november, 2010 Share Postad 9 november, 2010 Sökte på ditt problem och hittade detta: Länk! Där beskriver de att det löst problemet genom att få bort smuts som var i "dock connector" uttaget längst ner. De använda något att blåsa med, såg även någon som använt tandpetare, rekommenderar väl inte tandpetare om man inte är väldigt väldigt försiktig. Kanske du har fått samma problem eftersom du skrev att du inte hade något inkopplat ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mobe Postad 10 november, 2010 Författare Share Postad 10 november, 2010 Har borstat och blåst med tryckluft, men det är inte alla som lyckas ändå Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iPhoneReservdelar.se Postad 12 november, 2010 Share Postad 12 november, 2010 Har borstat och blåst med tryckluft, men det är inte alla som lyckas ändå Då är det nåt större fel på din dockkontakt och den behöver bytas ut Vi rekomenderar att man gör det snarast, då vi har hafft kunder som senare fick större problem som ibland inte gick att laga. Vår råd, stäng av telefonen, och byt ut dockkontakten snarast Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.