Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Store uppdateras


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Simon Grabiec

Svenska Apple Store är i skrivande stund nere för uppdatering. Blir det några nyheter, tro? :rolleyes:

 

welcome.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta att jag beställde en 12,1", 1GHz iBook för en vecka sedan...

Nu fick jag E-post från Apple som skrev att de uppgraderar datorn och eventuellt mellanskillnad får jag tillbaka!

 

Snyggt jobbat!

 

...hoppas bara leveranstiden håller.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta att jag beställde en 12,1", 1GHz iBook för en vecka sedan...

Nu fick jag E-post från Apple som skrev att de uppgraderar datorn och eventuellt mellanskillnad får jag tillbaka!

 

Snyggt jobbat!

 

...hoppas bara leveranstiden håller.

 

/M

:)

Snabbare dator, och lite pengar tillbaks. Det är inte dumt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 lakan för minsta iBooken är mycket prisvärt!!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 lakan för minsta iBooken är mycket prisvärt!!!! :)

Mycket prisvärt, dessutom ingår visst airport i alla modeller, så det slipper man köpa till :)

 

 

En singel-PM var visst ny också. Hur ligger den till prismässigt, jämfört med innan? Har priset ändrats något för de andra PM modellerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, en ny iBook för 8995 kr med studentrabatt. Sjukt billigt!!

 

Och med airport extreme dessutom. Det blir svårt att motivera för sig själv att det inte är nödvändigt med en ny dator! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, en ny iBook för 8995 kr med studentrabatt. Sjukt billigt!!

 

Och med airport extreme dessutom. Det blir svårt att motivera för sig själv att det inte är nödvändigt med en ny dator!  :rolleyes:

Håller med! B)

Det otroliga är också att beg.priserna på ibooks nu typ ligger på samma nivå eller över studentpriset. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaaa... då känner jag mig ju nästan blåst på massa med pengar... nya ibooken är ju ikapp 12" pbn nu!

*GRÅÅTA*

 

FANJ*VLASK*IT*#€%€&€€%#€€#€

 

 

/Klod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaaa... då känner jag mig ju nästan blåst på massa med pengar... nya ibooken är ju ikapp 12" pbn nu!

*GRÅÅTA*

 

FANJ*VLASK*IT*#€%€&€€%#€€#€

 

 

/Klod

:mellow:

 

Men aluminium är häftigare än plast - du får se det så istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart!

 

Äntligen böörjar Apple inse att priset spelar roll!

Med studentrabatt blir det riktigt billigt :tummeupp: Men som vanligt snålar de med ram-minne och hd :tummened:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känns helt plötsligt powerbook 12" svindyr!!! Inte så stor skillnad längre i kraft mellan minsta ibook och minsta powerbook!

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på en pb 1,33 och blir ändå bara glad om de gör kommande produkter prisvänligare och "bättre" .De får gärna minska glappet till den dag som kommer då uppgraderings behovet närmar sig. Helt rätt Apple.

För övrigt, med eller utan bättre prestanda så byter jag INTE ut den gedigna känslan av metallen som nu möter mina fingrar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple gör helt rätt när dom sänker priserna :tummeupp:

Men dom borde väl kunna stoppa in en lite större hårddisk :tummened:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Det går ju att stoppa in en större själv, 60-giggarna är nere på typ 1300 nu. Och då är de på 5400 varv också, och bra mycket tystare än originaldisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt har PowerBook en helt annan stil. Dessutom ligger PowerBook före iBook tekniskt på många fler punkter än bara processorn vilket gör att PowerBooken ändå är snabbare än en iBook med samma klockfrekvens. I ett test av PowerBook och iBook i MacWorld för en tid sen fastslogs att även en minnesfattig PowerBook är snabbare än en minnesfylld iBook. Dock är iBook helt klart tillräckligt snabb.

 

Tjaaa... nu har ibooken lika mycket L2 cache samt samma minneshastighet som pbn så där är inte så stor skillnad faktiskt! klart, grafiken gör ju en del (och den omtalade enbart speglande ibooken (joe, som går att ta sig förbi firmware-mässigt)) men precis som du skriver P.A så är pbns-finish värd mången pengar! Och sen finns det ju inte 1.33 i 12" ibook *host* :P.

Nä, skall inte bittra till mig, det är inte samma maskin trots ibookens-boost (men det blev en dyyyr maskin :P)

 

/Klod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju att stoppa in en större själv, 60-giggarna är nere på typ 1300 nu. Och då är de på 5400 varv också, och bra mycket tystare än originaldisken.

Tyvärr, men även de är 4200-varvare. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Det går ju att stoppa in en större själv, 60-giggarna är nere på typ 1300 nu. Och då är de på 5400 varv också, och bra mycket tystare än originaldisken.

Tyvärr, men även de är 4200-varvare. :(

Nope, köpte själv en 60 GB Hitachi Travelstar 5K80 för en månad sen, den är på 5400 varv. Märkbart snabbare än min iBooks originaldisk på 30 GB och nästan helt ljudlös, inga klickande läten varannan sekund. Finns även 7200-varvare på 2,5 tum, men de är dyra och sägs också suga ut batteriet mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Det går ju att stoppa in en större själv, 60-giggarna är nere på typ 1300 nu. Och då är de på 5400 varv också, och bra mycket tystare än originaldisken.

Tyvärr, men även de är 4200-varvare. :(

Nope, köpte själv en 60 GB Hitachi Travelstar 5K80 för en månad sen, den är på 5400 varv. Märkbart snabbare än min iBooks originaldisk på 30 GB och nästan helt ljudlös, inga klickande läten varannan sekund. Finns även 7200-varvare på 2,5 tum, men de är dyra och sägs också suga ut batteriet mer.

Där har vi en tänkbar artikel Simon: "Så byter du batteri på din bärbara Mac". :tummeupp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...