Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trafiktråden


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

 

Allting mindre än en Cadillac Escalade räknas väl som småbil? :hihihi:

Måste du eskalera diskussionen? :superirriterad:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Rent nyfiken bara, vilken storlek tror du det är? Seat Leon är lika stor som en VW Golf och det är en Golf i allt utom i plåten och inredningen. En Golf idag är i princip nästan lika stor som en Passat. En Passat räcker lätt till en familj på fem personer. Min Seat Leon-kombi är stor som en Passat var för tio år sedan. Golfklassen har vuxit rejält och är i många stycken i fatt mellanklassen. Det som skiljer Golfklassen och mellanklassen idag är att mellanklassen är mer påkostad och lyxigare. Sen kan storleken variera lite mellan bilar. Men i stort sett är Golf och mellanklass lika rymliga. Kuriosa är att den nya Polon som kom i höst är större än Golfen var för två generationer sedan. Småbil? Icke längre.

För litet bagage. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK

 

Måste du eskalera diskussionen? :superirriterad:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:hihihi:

OK, jag skippar Cadillac och definierar småbil som allt som är mindre än en Chevrolet Tahoe.....

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ok.

Barnvagn, resväska och övriga prylar måste få plats helt enkelt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barnvagn, resväska och övriga prylar måste få plats helt enkelt. :)

 

Seat är ett undanskymt märke så det förvånar mig lite att du känner till bagageutrymmet där. Seat har gått från crap till riktigt bra bara på några år.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Seat är ett undanskymt märke så det förvånar mig lite att du känner till bagageutrymmet där.

Google vettu, det berättar allt. ;)

 

 

 

Seat har gått från crap till riktigt bra bara på några år.

Jag har ingen åsikt om bilmärket, jag bryr mig inte om vad det är för märke så länge det är en bra bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fartkamera vid Lappträsk :hihihi:

Haha! Ja, det är kreativt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Nu kan man planera sin Tesla-resa på nätet: https://www.tesla.com/trips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag väntade på en bullrig busshållplats idag undrade jag över om lastbilar någonsin kommer att gå på batterier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

När jag väntade på en bullrig busshållplats idag undrade jag över om lastbilar någonsin kommer att gå på batterier.

Tesla har tillverkat en batteridriven lastbil. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag väntade på en bullrig busshållplats idag undrade jag över om lastbilar någonsin kommer att gå på batterier.

 

 

Finns redan som går på batteri. Läste någonstans att en del av Lidls lastbilar i Tyskland går på batterier.

I Falun har vi laddhybrider som går som kollektivtrafik.

Så jag tror inte att det dröjer så många år innan vi ser fler rena ellastbilar på vägarna.

Men innan alla är elbilar kommer däremot att dröja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Finns redan som går på batteri. Läste någonstans att en del av Lidls lastbilar i Tyskland går på batterier.

I Falun har vi laddhybrider som går som kollektivtrafik.

Så jag tror inte att det dröjer så många år innan vi ser fler rena ellastbilar på vägarna.

Men innan alla är elbilar kommer däremot att dröja.

 

Många av sopbilarna i Falun är hybrider också. De startar ju och stannar hela tiden så där finns en rejäl besparing med ett hybridsystem. Falu Energi är väldigt pigga på att komma med nya miljövänliga prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Många av sopbilarna i Falun är hybrider också. De startar ju och stannar hela tiden så där finns en rejäl besparing med ett hybridsystem. Falu Energi är väldigt pigga på att komma med nya miljövänliga prylar.

Gött att sopbilarna är det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är laddhybrid när det gäller lastbil? Elmotor och dieselmotor?

Många lokaltrafikbussar är ju t ex redan gasol, el något annat miljövänligt. Så en hybrid skulle väl kunna vara: el/<mijlömotor>.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många lokaltrafikbussar är ju t ex redan gasol, el något annat miljövänligt. Så en hybrid skulle väl kunna vara: el/<mijlömotor>.

Gasol (och naturgas) är fossilbränsle, men Borås stadsbussar går på biogas. Dock ingen el. Men de är miljövänliga ändå, således.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Gasol (och naturgas) är fossilbränsle, men Borås stadsbussar går på biogas. Dock ingen el. Men de är miljövänliga ändå, således.

Även www.sf.se går på biogas. :totaltgalen:

Redigerad av sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Många av sopbilarna i Falun är hybrider också. De startar ju och stannar hela tiden så där finns en rejäl besparing med ett hybridsystem. Falu Energi är väldigt pigga på att komma med nya miljövänliga prylar.

 

Verkligen och lite överraskande eftersom dom är ett vinstdrivande företag och miljövänligt är inte synonymt med billigare eller något som dom tjänar pengar på.

Gissningsvis för att det är i kommunal ägo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gasol (och naturgas) är fossilbränsle, men Borås stadsbussar går på biogas. Dock ingen el. Men de är miljövänliga ändå, således.

 

 

Gasol avger väl mindre utsläpp än diesel/bensin så miljövänligare måste det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gasol avger väl mindre utsläpp än diesel/bensin så miljövänligare måste det vara?

Nej, inte om samma energi krävs. Det är tillskottet av koldioxid till atmosfären som är miljöovänlig. Eventuellt skulle gasdrivna motorer ha högre verkningsgrad och därmed göra åt mindre bränsle, men om det vet jag inte hur det ligger till.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...