Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trafiktråden


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Det här är MacWorlds forum och i MacWorlds forum är det en sport att göra alla fjädrar till hönor, oavsett vad det än handlar om.

Inte jag, mitt mål är att göra sådana här:

 

peacocking.jpg

totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller hur...? Väldigt ansvarsfullt nyttjande av resurserna... "Vi har en trafikkontroll här på Storgatan... Sven Nilsson nekar till att ha skrivit SMS och kört... Chefen! Jag vill ta telefonen i beslag och skicka till SKL!".

 

Återigen detta eviga, besynnerliga, osakliga, ganska kränkande och ologiska påstående... varför i hela friden skulle jag som polis bry mig om att rapportera en person som inte gjort sig skyldig till nåt? Eller ännu värre... varför skulle jag någonsin ljuga och riskera mitt uppehälle för att påstå att en förare inte haft bälte när han verkligen haft det!?! Helt ologiskt.

 

Eftersom du inte har läst från början missförstår du det hela. Vi lägger ner detta och låter det vara... kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du inte har läst från början missförstår du det hela. Vi lägger ner detta och låter det vara... kramis.gif

 

Alla vänner igen pusspadig.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla vänner igen pusspadig.gif

 

Jajaja.... nu ska vi inte överdriva..... whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv in lagen att en mottagare för Galileo-navigation ska in lagen med vad gäller förbud...

Måste vara enklare att set det som "vårdslöshet i trafik" istället för att rabbla upp varje enskild produkt som ska förbjudas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla distraherande fabrikat och produkter utom Apples ska förbjudas i fordon.borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Å då har vi ett dödsoffer pga GPS..................

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14760026.ab

Aftonbladet nämner lite olyckor i artikeln, 1 som beror på SMS (fast den var så dum så hon hade antagligen kunnat hitta ett annat sätt att krocka) och 2 som beror på GPS. Det verkar ju säkrare att skicka SMS än att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artikeln bevisar egentligen ingenting men kan vara intressant ändå angående det som pågår i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semmelman

Alltså vet inte om det blir upprepning men jag kan nästan varje vecka, alla fall varannan vecka läsa om nån bil som kört in i mitträcket eller ut i diket på E4 alldeles av sig självt, jag tycker inte jag läste sånt så ofta förr, och vad kan orsaken va, tekniskt fel på bilen nej det vore otroligt om så många bilar har fel på rattmekanismen, somna, ja i en del fall på natten men många av olyckorna sker under ljusa förhållanden, vilt, nja finns inte mycket vilt på motorvägen som inhägnad den är, skulle de medans de tittar på vägen och pratar i telefon plötsligt köra av vägen, inte troligt alls, så vad finns kvar, kan endast finnas kvar att man inte tittar framåt på vägbanan, så vad tittar de på när de kör bil i 110, inte dagstidning, inte teve kan jag lova, troligast tittar de i mobilen: sms:ar eller surfar eller ev ställer in gps:en, det är två prylar som tillkommit de senare åren som inte fanns förr. Så jag är säker på att det finns ett stort mörkertal, inte erkänner de heller till polisen att de SMS:a utan de säger nåt annat, igelkott kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Senast i måndags vinglade en kvinna med sin volvokombi mellan Falun och Borlänge pga en telefon där det är iofs dubbelfiligt men 110. Nu såg jag inte direkt vad hon gjorde men klart är att telefonen gjorde henne klart vingligare än vad hon skulle ha varit utan feleton....chockadskeptisk.gifsuperirriterad.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en artikel i SvD för några år sedan om att prata i telefon vid bilkörning. Kontentan av artikeln var att det farligaste samtalet var det man hade precis innan en olycka....

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farligaste måste ju vara det man har NÄR det smäller.... innan är det ju helt ofarligt. borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ekorrbär

Vidhåller att förare med ansvar, ägnar sig endast åt bilkörning,och inte sysslar med annat.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Vidhåller att förare med ansvar, ägnar sig endast åt bilkörning,och inte sysslar med annat.

De flesta sysslar väl med annat, pratar med passagerare eller byter radiokanal exempelvis? Jag ser inget fel i det, om det görs vid rätt tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Varför kan inte Sverige få bli första landet i världen som förbjuder Bohemian Rhapsody-allsång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte Sverige få bli första landet i världen som förbjuder Bohemian Rhapsody-allsång?

Absolut! De där är väl amerikaner, de är ju inte riktigt kloka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det fler som inte är kloka.....hihihi.gifhihihi.gifhihihi.gifhihihi.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chauffören åtalas efter dödsolyckan

 

Åklagaren: ”Jag kommer yrka på fängelse”

GÄVLE. Bjarne Lindén, 60, hade en servat en buss på riks 80 utanför Gävle och stod med rotationsljus påslaget på sin servicebil.

Men det såg inte chauffören i lastbilen bakom. Han knappade på sin gps och körde rakt in i servicebilen som flög 20 meter upp i luften enligt ett vittne.

 

- - -

 

Usch vilken otäck olycka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En utredning jag läste om ansåg att trötthet bakom ratten tar ca 50 liv om året... förbjud tröttheten!!borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

En utredning jag läste om ansåg att trötthet bakom ratten tar ca 50 liv om året... förbjud tröttheten!!borstatanderna.gif

Redan gjort, ingen bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...