Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3's "Kontantkort" ...årets bluff?


lasson

Rekommendera Poster

Såg tidigare ikväll 3's senaste reklam... "nu har 3 introducerat kontantkort" ... blev lite intresserad eftersom jag ett tag nu funderat på att gå över till kontantkort och nu fick man köpa en sonyericsson z1010 för 1000 pix om man bytte till 3.. Så jag gick in och kollade villkoren på deras hemsida... Men jag tycker abbonemanget inte liknar kontantkort så värst mycket...

 

Man kan köpa värdebevis med ett visst antal kr som gäller för sms, mms, 3g-tjänster (ladda ner musikvideos etc) men för själva ringandet (det centrala med en telefon om du frågar mig) så kan man inte köpa värdebevis med visst antal kronor.. istället köper man det antal minuter man vill ha. Frid och fröjd så långt. Men kruxet är att minuterna bara gäller under 30 dagar från det att man köpt dem. Dessutom är minsta belopp man kan handla för 199 kr... så i i realiteten innebär detta att jag måste jag betala 199 kr i månaden – om jag vill ringa med telefonen vill säga. Jag tycker detta stämmer rätt dåligt med vad de flesta anser ligger i begreppet "kontantkort" och tycker det luktar "fall för Plus-Sverker" lång väg.

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter som att det inte ör något jag vill ha.

 

Det är väl en typ av kontantkort, men inte i den form vi är vana vid att se det.

Tyvärr är det säkert många som kommer bli lurade, och tro att det verkligen är ett vanligt kontantkort de köper, men så är det alltid med folk som inte läser villkoren mer än det som står med stora bokstäver i TV-rutan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan fanns det ett kortvarigt erbjudande där man kunde köpa Motorola A925 med 3´s kontantkort för 495:-. 3G luktar flopp lång väg tycker jag men just telefonen A925 känns mycket intressant som alternativ till PDA.. på sätt och vis också mycket bättre utrustad. 495:- är precis som alla andra pengar fortfarande pengar men vad kostar en PDA!? Dessvärre har nu dessa mobiler nu tagit slut och erbjudandet är över.. men kanske dyker det upp igen.. vem vet!? :)

 

Själv har jag nyss köpt en Siemens A52 med kontantkort.. ledsnade på min gamla glappande Nokia 8310 och slog till på den här A52an för 275:- .. Jag är mycket nöjd, för det priset känns den telefonen väldigt trevlig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ju kontant på så vis att du inte kan "förringa dig", dvs få en otrevlig telefonräkning. Men nog var det lite väl hårt att inbetalda pengar kasserades efter bara 30 dagar.

 

Ett billigt sätt att låtsas subventionera din telefon. Du får telefonen billigt, men de måste få dig att betala. Undrar om de har andra kontant-abonemngsformer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan fanns det ett kortvarigt erbjudande där man kunde köpa Motorola A925 med 3´s kontantkort för 495:-. 3G luktar flopp lång väg tycker jag men just telefonen A925 känns mycket intressant som alternativ till PDA.. på sätt och vis också mycket bättre utrustad. 495:- är precis som alla andra pengar fortfarande pengar men vad kostar en PDA!? Dessvärre har nu dessa mobiler nu tagit slut och erbjudandet är över.. men kanske dyker det upp igen.. vem vet!? :)

erbjudandet finns kvar på hemsidor iaf... http://www.phonehouse.se/commerce/servlet/...GNS.TRE.OCT2004 men det kan ju vara slut för det...

 

angående det erbjudande som jag såg.. så kan jag nu alltså köpa en ericsson z1010 för 995... som jag kan svara på iaf... :) om jag väljer att inte köpa några kontantpåfyllningar så har jag ju iaf fått en rätt billig mobil... som jag kan börja använda med nån annan operatör efter 18 månader ...kanske kan jag tillochmed sälja telefonen för mer än 995 om 18 månader (faktiskt hyffat troligt)... så man kan ju köpa en bara som en investering :D

 

och nej de har inga andra kontantkortsformer.. än iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att jag läste det här nu eftersom jag hade funderat på att köpa en, men då får det vara så länge tills att ett smartare avtal dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm går det inte att få bort 3:s operatörrslås ? Bara smaska i ett rent operativ utan 3:s fula loggor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man inte fylla på ett kontankort som heter 3FriKontant 120, med vanlig påfyllning på 50 eller 100 spänn? om man tvingas att alltid fylla på med 120 för 199 spänn så är det ju precis som ett abonnemang eftersom det gäller i 30 dagar. visst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju det jag säger... man måste betala 199 i månaden för att ha den att ringa med... om man bara vill ha en sms/mms-maskin så räcker det att fylla på emellanåt dock. Dessutom kan man ringa utomlandssamtal :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju det jag säger...

jaså vare det du sa...

men i deras prislista finns det något som heter 3Frikontant 50kr eller 100kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...