Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3G-nätet kopplas bort så fort jag ringer


Alix

Rekommendera Poster

Min relativt nya mobil kopplar ned 3G så fort jag ringer. Kass GSM tar över. Min återförsäljare Netonnet hänvisar till en verkstad som tar 500-700 kronor om det inte är något ”fel” på telefonen. Det kan givetvis vara fel även om de inte upptäcker det. Telefonen kostade drygt 1500, så...

 

Sony Ericsson har bett mig testa alla möjliga åtgärder, men nu har de tagit slut. Det innefattar nytt SIM-kort, uppdaterad fast programvara, ändrade nätpreferenser, med mera. Poängen är att allt som kan göras är gjort.

 

Är det någon som har erfarenhet av Netonnet och deras serviceverkstäder? Fel som inte är fel och som därför kostar skjortan?

 

Tacksam för svar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Det beror inte täckningen då? Telefoner brukar använda den signal som är starkast så om GSM är starkare så bytar den till GSM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Det beror inte täckningen då? Telefoner brukar använda den signal som är starkast så om GSM är starkare så bytar den till GSM.

Glömde skriva att jag har samma operatör (Tele2) på mitt mobila bredband med helt okej hastighet* och det går i praktiken aldrig ned sig. Mottagning fyra av fem ungefär. GSM-signalen är för övrigt mycket svag, så jag är övertygad om att täckningen saknar betydelse.

 

*Mätte nu 4,57 Mbit/s av upp till 6 Mbit/s nedladdningshastighet via Bredbandskollen. Fick betyget Bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du skickar in den så bör du testa att ringa med en annan telefon och se om samma problem uppstår då med...

 

För att vara säker på att slippa undersökningsavgiften så tycker jag att du ska filma problemet, och även filma att

samma problem inte uppstår med andra terminaler, hittar servicestället inget fel så bör det ju vara en reklamation/återköp som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Löste sig problemet med din telefon? Samma fenomen har på senaste tid uppstått med min telefon - en Nokia som tidigare fungerat bra. Jag har också Tele2. Det är inte hos dem som problemet ligger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder min gamla SE K610i nu, och den fungerar utan några problem alls, med samma simkort. Så Tele2:s nät felar inte. Min Elm har skickats till service av företaget jag köpte den av. Ännu har jag inte fått besked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...