Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt/köpt nya MB Air


9-3Mike

Rekommendera Poster

Vilken modell valde ni?

 

Jag beställde 11,6" 128Gb hd med 1,6Mhz processor och 4Gb ram.

 

Vilken väg gick ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Jag och frun beställde varsin, en 11,6 & en 13,3. Standard konfiguration men 128gb hd i båda. Kommer i morgon enligt UPS :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en MBAIR 13.3/2.13/4/256FLASH. Beräknad lev 29/10-1/11...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska beställa en efter dem har uppgraderat hårdvaran ännu mer, (Det är min ursäkt för att jag inte har pengar förän efter jul)

Är nu lite avundsjuk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg gärna upp lite bilder när ni fått era datorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker nog köpa en 11,6" med 4gig minne och 64 gb ssd när jag får råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter nu med en Asus UL30VT men har tröttnat på dåliga trackpads och inkompatibla drivrutiner i Ubuntu så en 13.3 tummare med 4 GB RAM är planerad att köpas inom snar framtid :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppdatering: beställd 13.3" 4 GB RAM, 1.86 GHz, 128 GB, levereras 3 november

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ni fått för lev datum? min står det 29e okt på... undra om det går tills dess...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt en åt en kund. 13" 1,86 4GB 128GB. Beställde hos InLife så hoppas den kommer i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt en 13,3", 2,13GHz, 4GB RAM samt 256 GB flash storage. Beräknad leverans 3-4 november.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mail nu...

Din beställning skickades iväg 25.10.2010 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 29.10.2010. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och sambon har beställt varsin 11,6" 128gb...hon med 2 gb ram och jag med 4 gb ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att köpa en men velar lite. Har för tillfället en PC laptop som fungerar bra, men känner att MBA:en hade fungerat som ett bra komplement på bussen, i skolan och allmänt när man vill bära den med sig.

 

Frågan är om jag ska skaffa en 11-tumsmodell eller 13-tums. Elva tum är ju sjukt lite, eller? Tänker mig till film och liknande. Sedan också, 64 GB flash, räcker väl inte?

 

Det bästa borde väl vara att slå till på 13 tumaren, 128 GB minne, 4 GB RAM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det om är lite tråkigt är att det har skalat bort en massa funktioner från den nya mot den gamla som:

bakgrundsbelyst tangentbord irriteradtjej.gif

ir sensor

ljuskänslighets sensor(den styr ljudstyrkan på skärmen automatiskt)

separate on/off switch.

 

men det är väll så det blir när man får billigare pris och det är mest trevliga funktioner men de är inte nödvändiga.

och sen så har vi fått den massa nya saker som väger upp för det som tagits bort celb%20(7).gif.

 

men bäst hade det varit att få allt, såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 13-tum, 128 GB, 4 GB RAM några timmar efter Keynoten. 29/10 är mitt leveransdatum. Den har suttit fast ett dygn i Köln. Flyg nu då! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod och lajade med de bägge idag....11 tummaren känns bra liten och det blir så smått på skärmen. 13 tummaren upplevde jag har en bättre skärm. Dessutom så är ju formatet 16:10 på den lilla vilket ser lite märkligt ut.

Slutligen blev det alltså en 13 tum, 256Gb, 4Gb och 2,3 klockfrekvens. Det gårnju inte att uppgradera så jag ville inte chansa....

Totalt 17 500 kr....men bra läcker är den och lätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod och lajade med de bägge idag....11 tummaren känns bra liten och det blir så smått på skärmen. 13 tummaren upplevde jag har en bättre skärm. Dessutom så är ju formatet 16:10 på den lilla vilket ser lite märkligt ut.

Slutligen blev det alltså en 13 tum, 256Gb, 4Gb och 2,3 klockfrekvens. Det gårnju inte att uppgradera så jag ville inte chansa....

Totalt 17 500 kr....men bra läcker är den och lätt!

Bra val :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde idag!

 

Blev en liten 11,6" med 128GB SSD och 4GB RAM.

 

11.317,50 kr inkl. moms (ibland är det nice att vara student)

 

Beräknas anlända 3:e November

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och kollade runt lite på olika PC i 11-12" storleken. Kan man få värre processor än den 1,6Ghz Dual Coren som finns till 11,6" Airen??....

 

Rent prestandamässigt? Vad kan man hitta som är i närheten? Eller värre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade ett tag. Ville gärna haft en så liten dator som den på 11" men kände att 1.6GHz som Max var för lite. Sedan trevligare med längre batteritid också.. :-)

 

Så det blev en 13.3" med 4GB RAM, 2.13GHz processor och 256GB flash (mest för att det var enda sättet att få snabbaste processorn).

 

Beställde mindre än en timme efter att AppleStore kommit igång igen efter presentationen men nu snurrar datorn runt med UPS i Kazakstan efter att de lämnat den i Kina i över ett dygn och sedan flugit den till Sydkorea..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade ett tag. Ville gärna haft en så liten dator som den på 11" men kände att 1.6GHz som Max var för lite. Sedan trevligare med längre batteritid också.. :-)

 

Så det blev en 13.3" med 4GB RAM, 2.13GHz processor och 256GB flash (mest för att det var enda sättet att få snabbaste processorn).

 

Beställde mindre än en timme efter att AppleStore kommit igång igen efter presentationen men nu snurrar datorn runt med UPS i Kazakstan efter att de lämnat den i Kina i över ett dygn och sedan flugit den till Sydkorea..

Verkar som din och min är reskamrater - Samma modell och även den i Kazakstan ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och kollade runt lite på olika PC i 11-12" storleken. Kan man få värre processor än den 1,6Ghz Dual Coren som finns till 11,6" Airen??....

 

Rent prestandamässigt? Vad kan man hitta som är i närheten? Eller värre?

Ja men kan få snabbare processorer som 2ghz i7 men de drar mera ström så då får man både varmare dator och kortare batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte kan hitta hur man kan köpa 1.6 GHz Air? Kan bara få fram 1.4 GHz...

 

post-34005-008611300 1288124677_thumb.jpg

 

post-34005-052487000 1288124697_thumb.jpg

 

post-34005-077361400 1288124718_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...