Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av tillägg?


drakulla

Rekommendera Poster

Jag vet att man skall trycka ner shift vid start men om det inte fungerar vad gör jag då?

Kan det var Norton som "stör"? Skall jag kasta ut Norton eller bara stänga av i tilläggskontrollen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl stänga av Norton till att börja med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag försökte med det i väntan på något svar. Det innebar att allt låste sig och datorn ville inte gå igång. Via Norton kastade jag ut Antivirusprogrammet och nu går datorn men det går fortfarande inte att stänga av tilläggen.

 

Jag har köpt en ny skärm och till den krävdes ett nytt skärmkort om jag vill ha den upplösning som skärmen kan prestera. Skärmen är en lacie electron 19 blue. Kortet heter Radeon 9800 Pro mac från ATI. I installationsanvisningar står det att det kan bli problem och då skall man stänga av tilläggen. Jag har ett ATI kort i nu men inte tillräckligt för skärmen. Sitter på en G4 400Mhz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shift är nere hela tiden och skrivarna på skrivbordet blir överkorsade. Jag saknar informationen att datorns tillägg är avstängda en liten ruta som säger. Det dyk förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att bygga om skrivbordet och testa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Du kanske använder ett annat tangentbord som i sin tur aktiveras av ett tillägg? Så skift-tangenten fungerar inte förrens dess eget tillägg är inläst och du sitter i moment 22.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade mellanslagstangenten och då kom tilläggskontrollsfönstret upp från inställningar. Kände mig osäker och gjorde inget. Nu har jag fått tipset från annat håll. Att hålla nere, kringla+alt+R+P. Vad sägs om det? Men det slår mig att jag behöver kunna stänga av tilläggen för att kunna sätta in CD-skivan till det nya skärmkortet. Fungerar CD utan tillägg? Blir det inte moment 22?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tips till alla. Det var tangentbordet som inte fungerade med att stänga av tilläggen. Jag prövade med ett annat tangentbord och då fungerade det och nu har jag min skärm igång med en trevlig upplösning och är mycket nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...