Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Canon MP640 duplex


Jussi%b

Rekommendera Poster

Vid automatisk dubbelsidig utskrift av två sidor per utskriftssida - för att göra en 4-sidig A5-broschyr av en vikt A4-sida - från Mac OS 10.4.11 skrivs baksidan ut felvänd, dvs upp-och -ner. Gäller oavsett pappersmatning från magasin eller bakre pappersmatning. Har sökt info i manualen och på Canons supportsidor men inget svar. Har prövat alla (?) utskriftsinställningar utan framgång. Någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt är att skriva ut sid 1 och 4 först och sen manuellt vända pappret och skriva ut sid 2 och 3 sen men det kan också fungera om du gör om det till PDF först och sen skriver ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så gör jag alltid, alltså att man först skriver ut på ena sidan och sedan stoppar tillbaka papperna för att skriva ut på den andra sidan.

 

Inte lika smidigt, men jag skulle tro att det går fortare att göra så än att skrivaren ska hantera det.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid automatisk dubbelsidig utskrift av två sidor per utskriftssida - för att göra en 4-sidig A5-broschyr av en vikt A4-sida - från Mac OS 10.4.11 skrivs baksidan ut felvänd, dvs upp-och -ner. Gäller oavsett pappersmatning från magasin eller bakre pappersmatning. Har sökt info i manualen och på Canons supportsidor men inget svar. Har prövat alla (?) utskriftsinställningar utan framgång. Någon som kan hjälpa mig?

Jag har exakt samma problem med vår Canon Pixma iP4500 och jag gör också så som Nissen och kiwi förespråkar men det är så retfullt att inte kunna använda sig av en funktion som finns. :irriteradtjej: Varför skrivs baksidan ut felvänd? Ingen som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka program använder ni när ni skapar era grafiska alster? En fullösning kan ju vara att låta innehållet på "sida 2" bli uppochner. På så vis blir ju båda sidor korrekta, eftersom skrivaren inte vill det ni vill.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka program använder ni när ni skapar era grafiska alster? En fullösning kan ju vara att låta innehållet på "sida 2" bli uppochner. På så vis blir ju båda sidor korrekta, eftersom skrivaren inte vill det ni vill.

 

 

/ Kiwi

:ThumbsUp: Det var ju en lösning förstås!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...

Jag har exakt samma problem med vår Canon Pixma iP4500 och jag gör också så som Nissen och kiwi förespråkar men det är så retfullt att inte kunna använda sig av en funktion som finns. Varför skrivs baksidan ut felvänd? Ingen som har en lösning?

 

 

Hej!

Jag se att jag läser detta långt efter det att du har frågat.

Min skrivare är en Canon Pixma iP4950 och jag har samma problem.

 

Lösningen är, att vända sidan 2 upp-och-ner (rotera 180°).

 

Har du sedan oktober 2010 fått ett "riktigt" svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag se att jag läser detta långt efter det att du har frågat.

Min skrivare är en Canon Pixma iP4950 och jag har samma problem.

 

Lösningen är, att vända sidan 2 upp-och-ner (rotera 180°).

 

Har du sedan oktober 2010 fått ett "riktigt" svar?

Nej och jag tror inte att jag har haft behov av att skriva ut ett sådant dokument sedan dess. Har nu en Canon iX6850, det kanske skulle fungera med den. Jag måste prova vid tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...