Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jobba hemifrån


TheMatrix

Rekommendera Poster

Hejsan hoppsan!

Nu går jag i sista året i grundskolan och ska försöka bestämma mej över vilken linje jag ska gå och helst vad jag ska bli också. Jag är en grabb som bor i de värmländska skogarna men som vill flytta till huvfuvdstaden, på min fritid sitter jag framför datorn och surfar runt och av det blir man ju ganska allmänbildad speciellt om datorer så jag har en hel del kunskap om datorer, mac bytte jag till 2 januari i år. Samhälls intresserad, gillar jurdik och uppskattar yttrandefriheten och tryckfriheten extremt högt, förespråkar "net-neutrality" till 110% och är Infoanarkist, understryker info, jag är inte anarkist, bara infoanarkist :D Så nu till frågan, jag har ingen aning om vad jag vill gå och undrar vad ni gick och vad ni har för tips till mej? Jag skulle kunna jobba med det mesta, men absolut helst hemifrån, så om ni har några förslag på jobb man kan göra hemifrån skulle det vara kämpe bra det med!

Med Sedvanlig Artighet propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du vara något mer specifik med vad du vill jobba med, typ yrke? :)

 

 

Alltså, det spelar ingen så stor roll bara det är hemifrån, något inom dator kanske, juridik, samhället, spelar inte så stor roll, jag är intresserad av det mesta! (:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det spelar ingen så stor roll bara det är hemifrån, något inom dator kanske, juridik, samhället, spelar inte så stor roll, jag är intresserad av det mesta! (:

Har inte så stor koll, men hemifrån kan man ju jobba som helpdesk på datorer, webbdesign, programmerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv går naturlinjen men jag tror teknik skulle passa dig bäst mest pga datorintresset. Sedan förespråkar du juridik och samhälle och då är det mer samhälle som gäller.

 

Jag hade/har ingen aning om vad jag ska bli sedan i livet så därför valde jag den bredaste linjen så jag har alla dörrar öppna.

Känn ingen stress över att du måste bestämma dig över vad du vill bli. Du kommer i slutändan troligen söka dig till det du finner mest intressant och roligast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jobba hemifrån, gör det sedan många år, måste man ha arbetsdisciplin, arbetsdisciplin och åter arbetsdisciplin. De första åren "hankar man sig fram" rent ekonomiskt sen blir det bättre.

För mig är det viktigast att komma igång på måndag morgon klockan 8.00. Därför är det sista jag gör på fredag att se till att jag har nå´t att börja med på måndag. Kommer man inte igång då händer inget förrän framåt onsdag.

Tror det är svårt att börja jobba med något hemifrån direkt efter gymnasiet, jag hade trots allt jobbat 20 år "ute" innan jag började. På den tiden hinner man bygga upp ett kontaktnät man hinner inse att arbetslivets krav är helt annorlunda än skolans osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror som nabben att det är svårt att direkt efter utbildning börja jobba hemma, om man inte startar eget företag förstås.

 

Frilansande skribent (kanske inom teknik) är ett alternativ. Men jag vet inte om det är någon jättehet marknad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jobba hemifrån, gör det sedan många år, måste man ha arbetsdisciplin, arbetsdisciplin och åter arbetsdisciplin. De första åren "hankar man sig fram" rent ekonomiskt sen blir det bättre.

För mig är det viktigast att komma igång på måndag morgon klockan 8.00. Därför är det sista jag gör på fredag att se till att jag har nå´t att börja med på måndag. Kommer man inte igång då händer inget förrän framåt onsdag.

Tror det är svårt att börja jobba med något hemifrån direkt efter gymnasiet, jag hade trots allt jobbat 20 år "ute" innan jag började. På den tiden hinner man bygga upp ett kontaktnät man hinner inse att arbetslivets krav är helt annorlunda än skolans osv

 

Får man fråga vad du jobbar med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hemmafru?

 

hantverkare? ....fast de jobbar iof hemma....hos andra.

 

 

 

ärligt talat är det rätt trevligt med socialt umgänge på dagarna, så jag tror du ska hitta lite bättre kriterium för vad du ska arbeta med än att bara få göra det hemifrån.

 

har själv frilansat väldigt mycket hemifrån och tycker inte att just "arbeta hemma" är till någon fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, släpp de flumtankarna och bege dig ut och jobba som hantverkare, det är ett bristyrke, så välj rätt utbildningslinje redan från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick natur, jobbar nu som hantverkare, man har stor nytta av all kunskap!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hemmafru?

 

-Förmodligen Världens sämsta hemmafru! :) Här i Västra Götaland går karlarna fot! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj en bred linje på gymnasiet, föreslagsvis Natur och ta sedan "problemet" med yrke när du slutat trean, så gjorde jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick tekniklinje, med inriktning mot arkitektur. Men man kunde gå med inriktning på it också. Något sådan kanske kan passa dig ? När du säger att du vill jobba hemifrån begränsar du väl dig ganska mycket. Du ska vara glad om du får jobb över huvud taget efter gymnasiet. Jag pluggade aktiekunskap på distans en termin. Trist som fan att inte träffa folk om dagarna!

 

I och med att du inte vet vad du vill bli så tycker jag du ska välja en studieförberedande linje. Alltså Natur, Teknik, Samhäll osv. Sen plugga vidare på universitet !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...