Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Iphone kopplar inte upp sig på Wifi...

paulie_Walnuts

Recommended Posts

paulie_Walnuts

Hej

Min Iphone 3GS kopplar inte upp sig på Wifi.

Mitt trådlösa hemma-nätverk är förbockat i nätverkslistan, men uppe i vänstra hörnet finns det ingen Wifi-logga.

Detta har blivit ett problem sedan jag fick ett nytt modem från Comhem. Det var ett kombinerat modem/trådlös router.

Men eftersom jag har en Time Capsule bad jag dem stänga den trådlösa funktionen på modemet, så att jag kan använda min

Time Capsule i stället.

Det var inga problem och såväl min Macbook och min Imac, samt flickvännens Macbook pro är uppkopplade mot min Time Capsule.

Men varken hennes eller min Iphone kopplar upp.

Nån som har en lösning på det här problemet?

iPhoneReservdelar.se

Åteställ nätverks inställningar, och lägg till trådlösa nät på nytt

Får ni fast ip från er leverantör? Hur delar du ut ipadresser i din router?

paulie_Walnuts

Har redan provat att återställa nätverksinställningarna. Ingen skillnad.

Radiozo: Jag är inte så bra på ip-utdelning och liknande.

Hur kollar jag sånt?

• 1 year later...

Hej

Min Iphone 3GS kopplar inte upp sig på Wifi.

Mitt trådlösa hemma-nätverk är förbockat i nätverkslistan, men uppe i vänstra hörnet finns det ingen Wifi-logga.

Detta har blivit ett problem sedan jag fick ett nytt modem från Comhem. Det var ett kombinerat modem/trådlös router.

Men eftersom jag har en Time Capsule bad jag dem stänga den trådlösa funktionen på modemet, så att jag kan använda min

Time Capsule i stället.

Det var inga problem och såväl min Macbook och min Imac, samt flickvännens Macbook pro är uppkopplade mot min Time Capsule.

Men varken hennes eller min Iphone kopplar upp.

Nån som har en lösning på det här problemet?

IPHONE HITTAR Wi-Fi MEN KOPPLAR INTE UPP.

Jag har haft liknande problem. Jag ringde min operatörs kundservice och han kände INTE till det här problemet och bad mig Googla det (vilket jag självklart hade gjort innan).

Men efter manisk sökande i några timmar och efter att frustrationen höll på att koka över hittade jag en lösning som fungerade för mig.

PROBLEM

Jag har en nyköpt iphone 4s och kopplingen till wifi i hemmet fungerade utan några som helst problem men sedan slutade den att koppla upp!!!!

Min frus iphone 4 kopplade upp utan några som helst problem och likaså min iMac.

CHECKLISTA

Det första jag gjorde var självklart att starta om telefonen. (Fungerade ej)

Väntade och testade samma sak på nytt dagen därpå. (Fungerade ej)

Gick in på min router för att kolla ifall det behövdes uppdatera och det gjorde det inte. (Fungerade Ej)

Gick på iPhone --> INSTÄLLNINGAR --> Wi-Fi klickade på den blåa pilen och tryckte på "glöm det här nätverket" och sedan försökte koppla upp på nytt, (Fungerade ej)

Gick på iPhone --> INSTÄLLNINGAR --> Wi-Fi och pekade på "förnya tilldelning". (Fungerade ej)

Gick på iPhone --> INSTÄLLNINGAR --> ALLMÄNT -->ÅTERSTÄLL --> ÅTERSTÄLL NÄTVERKSINSTÄLLNINGAR. Med det här alternativet återställer telefonen nätverks inställningar utan att radera någon annan sorts information på telefone. OBS! Jag säkerhetskopierade telefonen ändå för säkerhets skull. (Fungerade Ej).

Sista försöket var att åter igen logga in på min router (Netgear WNR1000) --> WIRELESS SETTINGS --> SECURITY OPTIONS - Där kunde jag bocka för "None", "WEP", "WPA-PSK [TKIP]", (Detta var ibockat redan), "WPA2-PSK [AES]". Jag ändrade till det sista alternativet och fick därmed skriva ett nytt lösenord till den nya valda nätverket och sparade inställningarna.

Gick sedan in på iPhone --> INSTÄLLNINGAR --> Wi-Fi och kopplade upp på det nya nätverket, slog in nya lösenordet och VOILA! Nu fungerade allt igen! :) :) :)

HOPPAS DET FUNGERAR FÖR ER!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...