Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man synka iPhone utan iTunes?


KonradA

Rekommendera Poster

När jag ägde en HTC Touch Diamond innan min iPhone 3G så synkade den automatiskt med Outlook så fort man kopplade in sladden, till Windows då. Kalendern, adressbok, ja allt det viktiga jag behövde synkat överfördes automatiskt. Nu med iPhone måste jag ha iTunes vad jag förstår. Finns det inget annat sätt att låta iPhone synka automatiskt utan att behöva sätta på iTunes och gå den vägen? Jag använder numera både PC och Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan synka din information till google om du hellre vill det. Lite svårt att få in ngn musik osv utan ITunes. Vad har du emot Itunes. Det är hur smidigt som helst att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ju inte "sätta på" iTunes, det går ju igång automagiskt när du pluggar in iPhonen? Och så har du ställt in vad som ska synkas automatiskt så är det ju inte jobbigare än vad du hade med Android. Förutom att det möjligen tar några sekunder längre, eftersom iTunes ska startas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har ju betaltjänsten mobileme också om du vill synka kontakter, kalender och deras egen mailtjänst på ett smidigt och enkelt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobile Me funkar för kalender och kontakter, men för musiken och ordningen på den samt säkerhetskopia av ens appar etc så behövs iTunes. Itunes är ju programmet man köper appar med bl a och uppdaterar sin iPhone med. Att använda iPhone utan iTunes innebär stora begränsningar. Itunes är programmet som hanterar all synk med iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din outlook är kopplad till en exchange-server så kan du ju alltid låta telefonen synka mail, kontakter och kalender direkt mot servern istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobile Me funkar för kalender och kontakter, men för musiken och ordningen på den samt säkerhetskopia av ens appar etc så behövs iTunes. Itunes är ju programmet man köper appar med bl a och uppdaterar sin iPhone med. Att använda iPhone utan iTunes innebär stora begränsningar. Itunes är programmet som hanterar all synk med iPhone.

 

iTunes behövs inte för att ladda ner musik eller appar. Det går bra att göra med telefonen. Backup av det materialet behövs inte då du kan ladda ner samma igen utan kostnad. Mail, kontakter och kalender kan man synka via nätet mot t ex webdav- och caldav-server samt köra mailen som IMAP eller allt mot t ex exchange eller OSX Server. Så man kommer ganska långt utan iTunes men det är helt klart lite smidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes behövs inte för att ladda ner musik eller appar. Det går bra att göra med telefonen. Backup av det materialet behövs inte då du kan ladda ner samma igen utan kostnad. Mail, kontakter och kalender kan man synka via nätet mot t ex webdav- och caldav-server samt köra mailen som IMAP eller allt mot t ex exchange eller OSX Server. Så man kommer ganska långt utan iTunes men det är helt klart lite smidigare.

 

Appar kan laddas ner upprepade gånger utan kostnad, men inte musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att få över sin musik från hårddisk till Iphone utan itunes ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord är jag låst till iTunes. Det funkar ju bra än så länge men jag ville optimera mitt användande. Jag arbetar väldigt mycket i Outlook och har min telefon kopplad till en docka nästan alltid när datorn är på. Därför tänkte jag att det skulle underlätta med automatisk synkning mellan Outlook och iPhone, utan att behöva sätta på iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synka inte kontakter, kalendrar och mail med sladd direkt till datorn. Använd molntjänster istället så är det alltid uppdaterad både på datorerna och telefonen. Om du inte vill ha MobileMe kan du skaffa Gmail och synka dit dina outlookkalendrar och -kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes behövs inte för att ladda ner musik eller appar. Det går bra att göra med telefonen.

 

Men om du behöver flytta omkring i materialet och ändra sortering, uppgifter, skapa nya genres och så vidare så behövs iTunes. Du kan göra så mycket mer med musiken i iTunes än vad du kan i telefonen.

 

Backup av det materialet behövs inte då du kan ladda ner samma igen utan kostnad

 

Fel, det där gäller bara för appar inte för musik.

Och iTunes låter dig ju även föra in musik via CD's in i iPhone. Plus att iTunes gör backup av hela din telefon, alltså även saker som SMS och olika typer av inställningar.

 

Och fortfarande så är det så att man uppdaterar sin telefon via iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synka inte kontakter, kalendrar och mail med sladd direkt till datorn. Använd molntjänster istället så är det alltid uppdaterad både på datorerna och telefonen. Om du inte vill ha MobileMe kan du skaffa Gmail och synka dit dina outlookkalendrar och -kontakter.

 

Jag vill faktiskt byta till Gmail men hur töntigt det än låter så har jag problem med att byta till gmail. Jag trivs inte alls med min hotmail just nu men så ser min situation ut. Måste man ha gmail för att synka genom internet? Är helt novis på det här så ni får ursäkta eventuella dumma frågor, om nu sådana existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det måste man inte. Finns nog andra tjänster. Google är dock gratis så det är därför folk rekommenderar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...