Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport-verktyget hittar inte Airport


hawkan

Rekommendera Poster

Hej!

Ett fel har uppstått i mitt trådlösa nätverk. Hade tidigare kopplat ihop en Time Capsule och en Airport Express i ett gemensamt nätverk och i förra veckan slutade mitt ADSL fungera. Det var en server som var nere för min internetleverantör (Tele2) men efter 5 dagar (!) fick vi det att funka. Men sen dess har trådlösa strulat.

Har testat att koppla in bara Time Capsule och bara Airport Express och testat att hitta dem med Airportverktyget från båda mina Macar, men inget funkar. På Time Capsule blinkar orange:a lampan, medan det på Airport Express lyser grönt, men det går inte att surfa.

Om jag däremot kör nätverkskabeln från modemet till datorn så funkar det att surfa.

Vad händer? Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har startat om dina airportenheter?

 

Annars får du konfigurer dem på nytt. Möjligt att du måste köra en hårdvaru-reset på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag testade att köra en reset till igår kväll och då funkade det igen men nätverket fick ett nytt namn. Jaja, vi får se hur länge det funkar den här gången. Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag testade att köra en reset till igår kväll och då funkade det igen men nätverket fick ett nytt namn. Jaja, vi får se hur länge det funkar den här gången. Tack för svar!

 

Du måste göra om inställningarna igen, framförallt aktivera kryptering (WPA2) av ditt trådlösa nät om du inte vill att dina grannar och andra ska kunna använda ditt nät eller ansluta mot din dator....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...