Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur laddar jag ner apps över 20MB på iPhone 4?


tunhage

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

jag behöver hjälp med en grej. När jag vill ladda ner apps på min iphone 4 så står det ibland "programet överstiger 20 MB anslut till WI-FI eller anslut till Itunes.

då undrar jag hur ansluter jag till itunes och laddar ner appen där. skriv gärna så utförligt som möjligt, en guide helt enkelt tack! Behöver hjälp så snart som möjligt.

 

Tack så mycket på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom det finns en spärr för att ladda ner appar över 20 MB via 3g, så måste du ladda ner den på ett wifi nätverk, om du inte har möjligheten till det så går du in på itunes, sen appstore, där kan du ladda ner appar på datorn, sedan kopplar du in iphonen till datorn så synkar den apparna du har laddat ner automatisk ( om du har den inställning, men om du inte har ändrat några sådana inställningar så ska den synka automatiskt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla upp dig på WiFi så fungerar det utmärkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kopplar in iPhone 4 i din dator med iTunes i.

Genom att klicka på Store (finns i vänsterlistan) så kommer du in på iTunes Store / App Store.

Leta fram den applikation du vlll köpa/ladda ner.

När du har markerat applikationen för köp och nedladdning så får du ange ditt kontonamn och lösen för App Store.

Applikationen laddas nu ner till iTunes.

Genom att klicka på telefonen så får du upp inställningar för iTunes biblioteket på din iPhone 4 och du kand är välja att synka din telefon, då kommer applikation över till din telefon.

 

Jag är något förvånad om du inte har upptäckt iTunes ännu, det är ju med iTunes som man synkar och håller ordning på innehållet i iPhone!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så jailbreakar man å köper 3G unrestrictor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kopplar in iPhone 4 i din dator med iTunes i.

Genom att klicka på Store (finns i vänsterlistan) så kommer du in på iTunes Store / App Store.

Leta fram den applikation du vlll köpa/ladda ner.

När du har markerat applikationen för köp och nedladdning så får du ange ditt kontonamn och lösen för App Store.

Applikationen laddas nu ner till iTunes.

Genom att klicka på telefonen så får du upp inställningar för iTunes biblioteket på din iPhone 4 och du kand är välja att synka din telefon, då kommer applikation över till din telefon.

 

Jag är något förvånad om du inte har upptäckt iTunes ännu, det är ju med iTunes som man synkar och håller ordning på innehållet i iPhone!

 

 

 

Tack för hjälpen!

Jo jag vet vad itunes är men visste inte hur jag skulle ladda ner appen därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen!

Jo jag vet vad itunes är men visste inte hur jag skulle ladda ner appen därifrån.

 

Ladda ner iTunes, installera det (följ instruktionerna). När du väl öppnat iTunes, har du i listan till vänster en rubrik som heter "Affär", under den "iTunes Store". Klicka på "iTunes Store", uppe till höger i iTunes kan du nu logga in med ditt iTunes-konto, gör det. Navigera nu till det program du köpt och testa att ladda ner det igen (det kan ev. stå att du behöver köpa det, men det ska inte dras några pengar från ditt konto). Synkronisera sen din iPhone genom att klicka på den och nere i högra hörnet i iTunes klicka på synkroniserings-knappen.

 

Redigerat: Det är en bra idé att då och då koppla din iPhone till din dator med iTunes eftersom iTunes då säkerhetskopierar innehållet i telefonen. Skulle din telefon krångla så mycket att du måste återinstallera systemet eller att du blir av med den har du då en säkerhetskopia med allt innehåll på din telefon att återgå till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...