Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hämta höjd på bild med Javascript


pal8

Rekommendera Poster

Garhard, strunt samma. Tror jag äntligen hittat svaret. Och det är förstås ganska självklart. Lösningen är att kolla att bilden verkligen laddats först med en loop. D v s att inte lita på onload. Rätta mig gärna om det finns en mer given lösning men tror inte det.

 

Tack för din ansträngning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chalk, det är lungt från min sida. Tror inte det är jag som sitter med attitydproblem.

 

Verkar som om det är fel på allihopa enligt dig! Problemet ligger kanske hos dig? Tänkt på det någon gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om det är fel på allihopa enligt dig! Problemet ligger kanske hos dig? Tänkt på det någon gång?

 

Absolut. Senast idag gällande den här tråden. Har du tänkt på din egen attityd någon gång? Jag frågade en enkel fråga. Du visste inte svaret på den och blir "upprörd" över det och kallar mig pucko. Sedan får du det till att det är jag som har problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut. Senast idag gällande den här tråden. Har du tänkt på din egen attityd någon gång? Jag frågade en enkel fråga. Du visste inte svaret på den och blir "upprörd" över det och kallar mig pucko. Sedan får du det till att det är jag som har problem?

 

 

 

Jag visste inte svaret av enväldigt enkel anledning. Du förklarade ju inte ditt problem utan man fick "gissa" sig fram!

 

Vet du vad! Medlemmar som du har inget att göra på sådana här forum. Du är så j*vla otacksam.

Vi är flera som försöker hjälpa dig men det enda svar man får från mr.sur är "Det går inte förklara det på ett bättre sätt".

 

 

Varför ska jag lägga ner min tid, energi och ork på att hjälpa dig när det finns andra som behöver hjälp? Samma sak gäller med dem andra?

Varför ska dem anstränga sig för att hjälpa till när du är nonchalant?

 

 

Ae, hitta ett annat forum där det är otacksamma personer som du!

Ha ett bra liv! borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste inte svaret av enväldigt enkel anledning. Du förklarade ju inte ditt problem utan man fick "gissa" sig fram!

 

Vet du vad! Medlemmar som du har inget att göra på sådana här forum. Du är så j*vla otacksam.

Vi är flera som försöker hjälpa dig men det enda svar man får från mr.sur är "Det går inte förklara det på ett bättre sätt".

 

 

Varför ska jag lägga ner min tid, energi och ork på att hjälpa dig när det finns andra som behöver hjälp? Samma sak gäller med dem andra?

Varför ska dem anstränga sig för att hjälpa till när du är nonchalant?

 

 

Ae, hitta ett annat forum där det är otacksamma personer som du!

Ha ett bra liv! borstatanderna.gif

 

 

Hmm. Har sällan mött en sådan attityd som din. Speciellt inte här, bland Mac-användare. Du kallar mig pucko. Nu svär du åt mig och kallar mig otacksam. Du verkar arg men det är inte jag. Jag är bara oförstående till det du säger.

 

Du vet säkert lika mycket om Javascript som jag om inte mer. Det spelar ingen roll. Men du har ett typiskt besserwisser-problem, bara så du är medveten om det. Du försöker hjälpa mig men samtidigt inte eftersom du p g a kunskapsbrist inte förstår mitt problem eller inte vill förstå utan läser in något annat i min fråga. Måhända för att du är "säker" på din sak. Vad vet jag.

 

Min fråga gällde hur man hämtar höjden på en bild skapad av createElement. Svaret är tydligen inte img.height vid alla tillfällen. Jag talade om det för dig men du lyssnade inte.

 

Frågan var enkel. Den som är riktigt kunnig om just detta problem hade vetat exakt vad jag talar om och vad det är jag inte greppat. Åtminstone var det min förhoppning. Gerhard var ju ganska snabba att förstå och det var en hjälp till självhjälp. Så tack för det.

 

Svaret är att kolla att bilden verkligen laddats med en liten loop. Det kan visserligen vara fel men tror inte det. Det räcker tydligen inte med onload, vilket var nytt för mig. Inte en aning varför, men du kanske vet eller har en susning om varför. Kanske en korkad tanke men kan man anta att Javascriptmotorerna eller andra parametrar blivit så snabba nu att onload inte riktigt hinner med? För jag tror det har fungerat förut.

 

Nästa gång någon tar upp detta problem kommer du precis som jag veta precis vad det handlar om även om frågan är lika kortfattad "Jag har problem med att hämta höjden på en bild skapad med createElement. Varför?". Inte sant? Den är mycket konkret, enkel och behöver inte vara längre än så. Förstår du nu vem som har attitydproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att jag också fick 0 i min kod första gången den körs. Efter det fick jag ut rätt värde, men det verkar vara för att bilden hade cachats.

 

Just nu känns det faktiskt som att din lösning med en loop (eller ett intervall borde nog vara något mindre krävande) känns som det enda alternativet, då du måste vänta med att hämta värdet tills bilden faktiskt är inladdad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...