Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cubase 5 kraschar, men endast på mitt konto


hermelinen

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en ärlig version av programmet för att kunna köra på macen.

Nu är det så att programmet kraschar på "Contents",11 ggr av 12. Jag har alltså tur om jag lyckas få igång programmet.

Jag har testat att reparera behörigheter, reparea skiva, ta bort Cubase 5 mapp från Application Support och Preferences. Varit i kontakt med Steinberg. Inte lyckats få till det.

Jag har testat med att skapa ett nytt admin konto. Där funkar det att starta utan problem och där startar programmet 12/12. Kan även tillägga att Garageband kraschar på mitt konto, men inte på testkontot. Så felet bör ligga på mitt konto, men vad kan felet bero på?

 

slänger upp en bild vart den kraschar nånstans. http://www.fotodag.se/maximilian/2Ska%CC%88rmavbild%202010-10-18%20kl.%2014.42.08.png

 

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit* läste för dåligt så jag tar bort mitt inlägg*

sorry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att rensa systemcacherna. Två bra sätt är "Cache Out X" eller "AppleJack".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Cache Out X, Kan jag välja System Cache, library cache, user/library cache, persistent cache. Vilken av dom är okej att rensa, alla kanske?? Jag testade på System Cachen, kraschar fortfarande. Är det okej att ta bort mina user/library också samt library caches? Försvinner inte mina användarinställningar då?

 

 

Testa att rensa systemcacherna. Två bra sätt är "Cache Out X" eller "AppleJack".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...