Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta kontakter från HTC Hero till iPhone 4?


Mr.Carl

Rekommendera Poster

Tjena,

 

fick min iphone 4 idag och nu är det så att jag har en HTC Hero med alla mina nummer, finns det något enkelt sync program som jag kan använda för att lägga över kontakterna till datorn och sedan lägga dom i adressboken i datorn så att kontakterna syncas när man öppmar itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har de syncade till google vilket är smidigast när man är på android så är det bara att lägga in din gmail i iphonen och synca där med. Vet inget smidigare sätt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har de syncade till google vilket är smidigast när man är på android så är det bara att lägga in din gmail i iphonen och synca där med. Vet inget smidigare sätt =)

 

Har inte gmail, men är det lätt att ordna med kontakter via htc/gmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du *inte* ha gmail med en Androidtelefon?? Trodde nästan det var obligatoriskt, min HTC Legend ville ju knappt börja funka förrän man angett sitt googlekonto..

(det går inte heller att ta bort utan att factory resetta telefonen Grr.. )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som man gör med alla telefoner. Synka din gamla telefon till din dator. Sen synkar du från din dator till din Iphone 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som man gör med alla telefoner. Synka din gamla telefon till din dator. Sen synkar du från din dator till din Iphone 4.

 

Hmm.. det var inget vidare snällt/bra svar. Du kunde nog lika bra låtit bli att svara alls.

 

Hursomhelst....

 

Eftersom Android synkar kontakter automatiskt till ditt Google-konto (som du förmodligen skapade när du första gången startade din Android-telefon) borde du lätt som en plätt kunna synka dina kontakter direkt från det kontot via Adressboken i din Mac.

Öppna bara adressboken, välj inställningar, klicka på "Konton" och markera därefter Google. Skriv in dina uppgifter och synkningen borde vara igång.

 

Och som lite sylt på grädden:

Här är en Youtube-film som visar hur man synkar media från en Android-telefon till en Mac.

 

// Jonas

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. det var inget vidare snällt/bra svar. Du kunde nog lika bra låtit bli att svara alls.

 

Hursomhelst....

 

Eftersom Android synkar kontakter automatiskt till ditt Google-konto (som du förmodligen skapade när du första gången startade din Android-telefon) borde du lätt som en plätt kunna synka dina kontakter direkt från det kontot via Adressboken i din Mac.

Öppna bara adressboken, välj inställningar, klicka på "Konton" och markera därefter Google. Skriv in dina uppgifter och synkningen borde vara igång.

 

Och som lite sylt på grädden:

Här är en Youtube-film som visar hur man synkar media från en Android-telefon till en Mac.

 

// Jonas

 

 

 

 

Okej tack! , ska pröva detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker logga in på mitt Gmailkonto så står det "cant establish a reliable data connection to the server" :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...