Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bytt från PC för en vecka sedan...


jachri

Rekommendera Poster

Hej!

Christian heter jag i "verkliga" livet och jag har bytt till Mac för en dryg vecka sedan.

Anledningen till detta var att vi fick iPhone's på jobbet och jag var så sjukt nöjd med den så jag tänkte "kan Apple göra såna här telefoner så undrar jag hur deras datorer är...."

Jag gick och klämde och kände på Macarna (stavning??) på MacForum i Göteborg och blev så jävla sugen så jag kunde inte hålla mig...

Dan efter (förra lördagen) så inhandlade jag en iMac 27" med allt lull-lull som kan tänkas. Blev inte så billigt, men satan va jag är nöjd.

Jag hade lite problem i början eftersom allt är liiiiite annorlunda för en PC-kille som har kört just PC i 14 år. Hatade tangentbordet som följde med eftersom det saknade en numerisk del. Köpte ett nytt från Logitec, ett diNovo Mac Edition, totalt kasst, mediaknapparna funkade inte.

Köpte ytterligare ett tangentbord, denna gången från Apple med numerisk del. Funkar kanon och jag är såååå nöjd!

 

Så nu är det bara äpplen som gäller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till den ljusa sidan :) Du hittar lösningen på många problem här på forumet, det finns en bra tråd för dem som är nybörjare på Mac som jag kan rekommendera, är det något du inte hittar så är vi alla här med en hjälpande hand.....

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...