Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nedgradera iPhone 3G till 3.1.2?


skogsmulle

Rekommendera Poster

Visst går det att, trots senaste uppdateringen på en iPhone 3G nedgradera till 3.1.2?

 

En kompis har köpt en iPhone 3G, 16Gb Ska hjälpa honom att JB, Den är låst. Snubben som sålde den hade lagt in senaste uppdateringen. Men går det att JB tillbaka till 3.1.2?

 

Jag har själv en 3G 3.1.2 som jag är nöjd med - inga problem alls. Stabl version. utan en SHSH sparad ska man kunna nedgradera en 3G.

 

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för baseband just nu? Basebandet i 4.1 går itne att låsa upp än och man kan bara nergradera basebandet om man har rätt bootloader.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för baseband just nu? Basebandet i 4.1 går itne att låsa upp än och man kan bara nergradera basebandet om man har rätt bootloader.

Vet inte vad hans baseband är än. återkmr med det. Han har köpt den på blocket och säljaren hade uppdaterat tfn till senaste versionen. då är väl basbandet ändrat antar jag. Vad är Rätt bootload?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5.08 går att nergradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5.08 går att nergradera.

heter den endast så?

 

På min3G har jag 05 13 04. Men jag kör ju version 3.1.2. På hans 3G vet varken han eller jag vad han har just nu. Han har sin hemma idag, fungerar ju inte än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

05.13.04 är basebandet inte bootloadern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

05.13.04 är basebandet inte bootloadern.

jo, jag vet. men vad är "RÄTT" bootloader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skrev jag innan. 5.08.

Det ni kan prova är att jailbreaka telefonen med limera1n eller greenpoison och installera fuzzyband i Cydia så ser ni vilken bootloader det är.

 

Mer info här

 

http://www.ihackintosh.com/2009/07/downgrade-iphone-3g-baseband-50801os-31-b-to-42608/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skrev jag innan. 5.08.

Det ni kan prova är att jailbreaka telefonen med limera1n eller greenpoison och installera fuzzyband i Cydia så ser ni vilken bootloader det är.

 

Mer info här

 

http://www.ihackintosh.com/2009/07/downgrade-iphone-3g-baseband-50801os-31-b-to-42608/

tack, provar.

 

Han har skickat efter en upplåsningskod från Telenor.

 

Om man JB hans 3G med 4.1 kan vi låsa upp den med koden så hans Telia SIM funkar när den är Jailbreakad?

 

/Burt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja ni får ingen kod av Telenor ;) Ni synkar med Itunes sen ska den vara upplåst. När telenor låst upp den dvs.

Ni behöver inte jailbreka om operatören låser upp den till er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite, är det möjligt att aktivera en iphone 3g utan ett aktiverings sim kort dvs utan simkortet telefonen är bunden till isf hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite, är det möjligt att aktivera en iphone 3g utan ett aktiverings sim kort dvs utan simkortet telefonen är bunden till isf hur?

 

Beror på vilken mjukvara du har och vilket verktyg du använder. Oftast så aktiverar jailbreakprogrammen telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja ni får ingen kod av Telenor ;) Ni synkar med Itunes sen ska den vara upplåst. När telenor låst upp den dvs.

Ni behöver inte jailbreka om operatören låser upp den till er.

Fast han vill JB den. Ska vi göra det först & sedan låsa upp den med koden ( Han sade Telenor sklulle skicka en kod med postförskott) Han har ju 4.1 i den så den går ju inte att JB & låsa upp via Cydia ännu.

 

Tror ni det kan fungera att JB först Låsa upp sen med Telenors kod?

 

Har fått lite info om hans iphone:

05 14 02 är basebandet (Modem Firmware)

Version 4.1

Svensk modell MB....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning. Aldrig varit med om att operatören skickar ut ngn kod för upplåsning

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning. Aldrig varit med om att operatören skickar ut ngn kod för upplåsning

Vi testar att JB & sedan låsa upp den med koden han får mot postförskott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...