Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Luktar glykol när man sätter på fläkten och värmen


iMarc

Rekommendera Poster

Problem uppstår ju när folk agerar utan moral "eftersom alla andra gör likadant"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man säger att värmepaketet är sönder, men inte att det kostar massor att laga, är man omoralisk då också?

Tycker jag inte. Då har man ju informerat om det kända felet, då är det upp till köparen att värdera situationen. Vem vet, han kanske kan laga det själv eller känner någon som gör det billigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Vem vet, han kanske kan laga det själv eller känner någon som gör det billigt?

Om det är så säljer man bilen för billigt, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl självklart att man skall informera om alla brister och fel man känner till. Men det innebär ju inte att man garanterar att allt annat är tip-top.

Jag visar även på sådant jag misstänker skulle kunna vara fel. Hur köparen sen hanterar lagningar är väl ointressant och priset sätt ju inte efter vad eventuella brister kan kosta att åtgärda utan på vad man förhandlar fram. Antingen blir det affär eller inte, men det skall vara rent spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senast jag sålde en bil var i april. Den hade sprucket grenrör och det var därför jag ville bli av med den (bland annat). Köparen prutade hårt när han gav ett bud och då berättade jag fan ingenting! Men jag accepterade priset... :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senast jag sålde en bil var i april. Den hade sprucket grenrör och det var därför jag ville bli av med den (bland annat). Köparen prutade hårt när han gav ett bud och då berättade jag fan ingenting! Men jag accepterade priset... :devil:

Var det du som undrade om man kunde sova i en VOLVO-kombi? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...