Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Luktar glykol när man sätter på fläkten och värmen


iMarc

Rekommendera Poster

Har en Golf -93, det är blött av glykol på golvet vid förarplatsen och det luktar glykol när man sätter på värmen och fläkten. Är det värmeväxlaren som läcker?

Är det dyrt att byta värmeväxlare isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får du åka in till verkstad med och få ett pris. Kan vara elementet alternativt en slangkoppling, svårt avgöra.

 

Byta element är inte så billigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast är det värmekranen, ofta väldigt obekvämt att byta, trångt under panelen och inte blir det lättare om bilen har en AC. Brukar kosta därefter på verkstad....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att hälla in en massa finmalen peppar i kylaren, det gör Bosse bildoktorn. Om det tätar, sälj bilen medan det håller. Reparation är för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns något som heter bar leaks som säljs på Mekonomen som tydligen ska vara väldigt bra, ska testa det först innan kryddorna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns något som heter bar leaks som säljs på Mekonomen som tydligen ska vara väldigt bra, ska testa det först innan kryddorna :)

 

Det gör samma sak, bara att den ena är dyrare och inte luktar gott.... Använd valfri finmald krydda efter eget tycke, kanel, kummin, vit/svartpeppar eller varför inte tacos. Äggvita funkar också..... Det viktiga är att du varmkör efteråt för att få effekt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sälj snabbt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte fel på termostaten, eller kanske jag har för mycket kylvätska nu?

Kanske det, men låt det bli nästa ägares problem, du kommer inte att få det att funka ekonomiskt; att laga felet korrekt. Du får igen problemen snart. Förlåt om jag tjatar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det, men låt det bli nästa ägares problem, du kommer inte att få det att funka ekonomiskt; att laga felet korrekt. Du får igen problemen snart. Förlåt om jag tjatar.

Inget tjat, nyttiga upplysningar :)

Jag ska köra den i ett par dagar nu, blir det ingen förbättring så säljer jag den, om jag nu får något för den vill säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen skulle jag inte kunna sälja en bil utan att berätta vad som är fel på den, omoraliskt i allra högsta grad. Iofs har jag kanske nån gång "glömt" nåt litet fel av alla fel men är det större fel så skulle jag berätta det annars skulle jag sova dåligt alternativt värre bli nedklubbad av köparens bröder...

 

Menar inte att du skulle sälja utan att berätta, bara ifall om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..., omoraliskt i allra högsta grad. ...

Det kan man ju tycka, men principen har alltid varit att det är köparens ansvar att se till att denne får vad han vill köpa. Begreppet kallas caveat emptor:

 

post-28798-097120600 1287508855_thumb.png

/NE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen skulle jag inte kunna sälja en bil utan att berätta vad som är fel på den, omoraliskt i allra högsta grad. Iofs har jag kanske nån gång "glömt" nåt litet fel av alla fel men är det större fel så skulle jag berätta det annars skulle jag sova dåligt alternativt värre bli nedklubbad av köparens bröder...

 

Menar inte att du skulle sälja utan att berätta, bara ifall om...

Håller med. Förvisso så säljer man ju begagnade bilar "i befintligt skick", men om man vet om ett fel så tycker iaf jag att det inte är ok att mörka det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratar moral, Alix, och oj så mycket fel som en säljare kan veta men som aldrig en köpare kan finna men som dyker upp efter veckor, månader, år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte ha caveat emptor som princip skulle innebära att köparen kan hålla säljaren ansvarig för fel som säljaren inte visste om... Tänk på det när ni tänker på moral...

 

Erst kommt das Essen, dann kommt die Moral! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte ha caveat emptor som princip skulle innebära att köparen kan hålla säljaren ansvarig för fel som säljaren inte visste om... Tänk på det när ni tänker på moral...

 

Erst kommt das Essen, dann kommt die Moral! :)

Stämmer såklart. Men jag vill kunna se mig själv i spegeln, oavsett vad köparen kan eller inte kan göra. Det är så jag tänker på moral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har tyvärr inte alla moral, välkänt faktum..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...