Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Quicktime-film hackar i Windows


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag har exporterat en Keynote-presentation till .mov för att kunna spela upp i Windows men den hackar så mycket. Går itne att använda. Fungerar bra på mac.

 

Men kan jag på något vis spela upp den i Windows Medial Player eller kan jag konverter .mov till MPEG?

 

Den ska spelar på en dator på jobbet och där får/kan jag inte installera tex VLC eller olika codecs. Behöver verkligen hjälp med att få den att rulla bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte spara keynote i ngt vettigt format istället för .mov?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att välja något annat än MOV, om jag itne vill välja video för webben, tex FLV, vilket jag helst inte vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats konvertera till mpeg via Camtasia Studio så nu spelar den i WMP men även den filmen går ganska slött men det fungerar. Det är väl datorn som bara är sååå seg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att välja något annat än MOV, om jag itne vill välja video för webben, tex FLV, vilket jag helst inte vill.

Välj "Anpassat" och där kan du välj (mer eller mindre) vad som helst. MOV är inte ett format, det är en behållare som kan innehålla video i flera hundra olika format (Format=codec).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska jag prova när jag kommer hem.

 

Men en annan sak när jag ändå har dig "på tråden"... Varför får jag inte fullscreen när jag startar filmen på TVn? Har det med square pixels att göra? Själva bilden som skickas till TVn är fullscreen (jag ser hela skrivbordet) så det är rätt inställt på TVn men formatet på filmen stämmer inte. Det är 1280 x 720. Ska jag ändra höjden för att få den att fylla allt? Den blir ju ihoptryckt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj "Anpassat" och där kan du välj (mer eller mindre) vad som helst. MOV är inte ett format, det är en behållare som kan innehålla video i flera hundra olika format (Format=codec).

 

Jag hittar inte det. Visst kan jag välja massa olika format, DV PAL, 720p etc men det blir ändå bara en .MOV. Kan man ändra filändelsen så den kan spelas i Windows Media Player?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte det. Visst kan jag välja massa olika format, DV PAL, 720p etc men det blir ändå bara en .MOV. Kan man ändra filändelsen så den kan spelas i Windows Media Player?

MOV är bara en behållare. Det är vad som är inuti behållaren som är viktigt. Så att byta filändelse byter (naturligtvis) inte innehållet.

KeyNote kan exportera en massa format och dessa finns i en MOV-behållare.

 

Ladda ner QT för Windows och spela upp.

 

Om du ABSOLUT måste ha Windows media får du öppna plånboken och köpa en av de dyrare varianterna av Flip4Mac. (De billigare spelar bara upp befintlig WMV-media, de konverterar inte.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Men problemet är att windows-datorn är så slö så den kan inte spela QT-filmen på 5 mb. Det hackar. Men det går bättre när jag får över den till en MPEG och spela i Media Player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...